کوپا ایتالیا؛ اینتر با عبور از رم به نیمه‌نهایی رسید

تیم اینتر که چند روز پیش در دربی معروف دلامادونینا مغلوب رقیب همشهری خود میلان شد، در این مسابقه با چند تغییر به میدان رفت

تلاش‌های رم برای جبران گل‌های خورده هم بی‌نتیجه ماند و مسابقه با برتری دو بر هیچ میزبان به پایان رسید - varzesh3

رقابت‌های جام حذفی ایتالیا یا همان کوپا ایتالیا در مرحله یک‌چهارم نهایی پیگیری شد و دو تیم اینتر و رم در دیداری حساس در ورزشگاه جوزپه مئاتزا میلان به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت این اینتر میزبان بود که توانست با برتری دو بر هیچ مقابل شاگردان مورینیو به مرحله نیمه‌نهایی راه یابد.

تیم اینتر که چند روز پیش در دربی معروف دلامادونینا مغلوب رقیب همشهری خود میلان شد، در این مسابقه با چند تغییر به میدان رفت. اما نکته جالب در این مسابقه استقبال از ژوزه مورینیو، سرمربی فعلی رم و مربی سابق همین باشگاه اینتر بود که پس از گذشت ۱۲ سال به این ورزشگاه پا می‌گذاشت.

هواداران اینتر که از زمان حضور او در اینتر خاطره‌هایی به‌یادماندنی دارند، از هنگام ورود او به ورزشگاه تشویقش کردند و با در دست گرفتن بنرهایی که روی آن‌ها نوشته شده بود «ژوزه به خانه خوش آمدی» از او استقبال کردند.

با این حال، برخورد بازیکنان اینتر با آقای خاص چندان مهربانانه نبود؛ چرا که خیلی زود و در دقیقه دوم بازی با ضربه ژکو به گل اول رسیدند و رم در همان شروع کار عقب افتاد.

بازی تهاجمی شاگردان اینزاگی از همان دقایق ابتدایی، کار را برای رم دشوار کرد و حتی بارلا هم می‌توانست حساب کار را دو برابر کند که توپش با بدشانسی به تیرک دروازه برخورد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ادامه، رم بر بازی مسلط شد؛ اما نیمه نخست با همین تک‌گل به پایان رسید و شاگردان مورینیو نتوانستند کار را به تساوی بکشند. در نیمه دوم، حملات رم بیشتر شد و شوت اولیویرا، خرید جدید این تیم از باشگاه پورتو پرتغال، در دقیقه ۶۳ مسابقه نقطه عطف آن بود که با واکنش دیدنی سمیر هندانوویچ، دروازه‌بان اینتر، مهار شد.

در حالی که تیم رم برای زدن گل تساوی تلاش می‌کرد، این اینتر بود که با شوت الکسیس سانچز که در این مسابقه از ابتدا به جای مارتینز در زمین حاضر بود، در دقیقه ۶۸ صاحب گل دوم شد. این شاگرد سابق مورینیو در منچستریونایتد با یک شوت مهارنشدنی از فاصله ۳۰ متری توپ را به دروازه رم وارد کرد تا اینتر را دو بر هیچ پیش بیندازد و کار رم را برای جبران سخت‌تر کند.

باقی تلاش‌های رم برای جبران گل‌های خورده هم بی‌نتیجه ماند و مشخص شد که آن‌ها زورشان به اینتر، صدرنشین رقابت‌های سری آ، نمی‌رسد و مسابقه با برتری دو بر هیچ میزبان به پایان رسید.

در پایان مسابقه، مورینیو ضمن قدردانی از ژانگ و خاویر زانتی، مالک و مدیر تیم، بابت هدیه‌ای که به او دادند، از هواداران اینتر بابت حمایت پرشور از او در ورزشگاه جوزپه مئاتزا تشکر کرد.

آقای خاص گفت: «با وجود تمامی عشقی که از اینتر در قلب من وجود دارد و ابدی خواهد بود، ما برای پیروزی به اینجا آمده بودیم. اگر پنج دقیقه ابتدایی را کنار بگذاریم، ما در طول بازی مقابل تیم قدرتمند اینتر بازی قابل قبولی انجام دادیم. ما در طول بازی شانس‌های زیادی داشتیم که نتوانستیم از آن‌ها خوب استفاده کنیم. روی هدیه‌ای که باشگاه به من داد هک شده است که اینجا خانه تو بوده و همیشه هم خواهد بود. اما باید یک نکته‌ای را اینجا اضافه کنم تا مردم بدانند که رم هم خانه من است و من از این شکست بسیار ناراحتم.»

در یکی دیگر از دیدارهای این مرحله، تیم فوتبال لاتزیو به مصاف میلان خواهد رفت و برنده این دیدار در نیمه‌نهایی رقابت‌های کوپا ایتالیا باید مقابل اینتر قرار بگیرد.

بیشتر از فوتبال