لباسی که مثل الماس می‌درخشد

بیشتر لباس‌های فیبر نوری با درخشش انتهایی رشته‌هایی که به لباس دوخته شده‌ اند، طراحی شده‌اند

لباس‌های فیبرنوری مانند یک طوفان صنعت مد را درنوردیده‌اند و همانند الماس می‌درخشند.

حتما لازم نیست یک ستاره باشید تا لباسی منحصربه‌فرد بپوشید؛ لباس‌های فیبرنوری با نورهای واقعی چون رویایی افسانه‌وار هستند که به حقیقت می‌پیوندند.

فیبر نوری ابتکاری نو در دنیای مد است که با اضافه کردن نور به لباس‌ها، پدیده‌ای تازه را معرفی کرده است. استفاده از این فناوری در طراحی لباس نسبتا آسان است و اگر با اصول اولیه آن کمی آشنا باشید، خودتان به‌راحتی از پس آن بر می‌آييد.

«اپتیک‌ها» رشته‌های نوری نازکی‌اند که در دهه ۵۰ ساخته شدند. جنس آن‌ها پلاستیک یا شیشه‌ است و امکان عبور نور را فراهم می‌کنند. کاربرد اصلی آن‌ها در ارتباطات مخابراتی است اما اکنون با یک طراحی متفاوت، جلوه‌ای دیگری از نور را در لباس‌ها نشان می‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگر قصد دارید این سبک لباس‌ را تهیه کنید، حتما به این نکات توجه کنید: 

 نور از انتهای فیبرها می‌تابد

انتهای الیاف‌ ساطع‌کننده نورند که با عنوان «درخشش انتهایی» شناخته می‌شود و امکان عبور نور مستقیم به یک رشته کابل با کمی روشنایی را فراهم می‌کنند.

شما می‌توانید برای ایجاد درخششی متفاوت، نقاط انتهایی الیاف را در امتداد رشته‌ها جابه‌جا یا با چاقو بریدگی‌هایی کوچک ایجاد کنید. هرچه نور بیشتری از وسط ساطع شود، انتهای رشته‌ها کم‌نورتر به نظر می‌رسد.

بیشتر لباس‌های فیبر نوری با درخشش انتهایی رشته‌هایی که به لباس دوخته شده‌ و اندازه‌های متفاوتی دارند، طراحی شده‌اند. منبع نور معمولا زیر یکی از شانه‌ها پنهان می‌شود.

فیبرهای جانبی

درخشش جانبی به گونه‌ای طراحی شده که نور را از سراسر یک رشته عبور دهد و هاله ثابت و یکنواختی از نور ایجاد می‌کند که باعث می‌شود کل لباس روشنایی کافی داشته باشد. 

کابل‌های جانبی بهترین گزینه برای این درخشش‌اند. شما بسته به طول لباس به کابل‌هایی به طول ۱۰ تا ۱۰۰ متر نیاز دارید.

بسته‌های فیبر نوری

فیبرهای نوری‌ به عنوان «کابل‌های درخشان چند رشته‌ای» در فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی یا برقی به فروش می‌رسند. اگر مایلید یک لباس فیبر نوری طراحی کنید، اتکا به خلاقیت خودتان روشی بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. 

پارچه فیبر نوری

پیراهن، شلوار و لباس‌های فیبر نوری در مقایسه با لباس‌های معمولی، از مواد مشخصی ساخته می‌شوند که اکنون در فروشگاه‌های آنلاین مانند آمازون، ای‌بی، علی اکسپرس و غیره در دسترس‌اند. در این مواد، رشته‌ها از قبل در پارچه به هم دوخته شده‌ و شما می‌توانید پارچه را در هر اندازه‌ای که می‌خواهید برش دهید؛ اما نباید خمیدگی‌های تیز داشته باشد  چون باعث شکستن یا ضعیف شدن الیاف می‌شود.

چگونه از فیبر نوری در لباس استفاده کنیم؟

رشته‌های فیبر نوری به لایه رویی لباس دوخته یا با پارچه بافته می‌شوند. هنگام طراحی لباس‌های فیبر نوری منبع نور را در نظر بگیرید. در این لباس‌‌ها، نحوه اضافه کردن باتری‌ها هم نکته مهمی است.

«ال‌ای‌دی‌» برای این لباس‌ها عموما منبع مناسبی‌ به شمار می‌آیند. این نور‌ها قدرت کمی دارند و به راحتی با دستگاه کنترل بسیار کوچک تنظیم می‌شوند. چراغ‌های ریسه‌ای هم راه‌حلی سریع و در دسترس‌اند.

برای اتصال منبع نور به لباس، انتهای فیبرها بهترین نقطه‌اند. چسب‌های حرارتی یا چسب فوری انتخابی مناسب است. 

این لباس را کجا بپوشیم؟

فقط در محیط‌ های تاریک و کم نور می‌توانیم جادوی فیبر نوری را ببینیم. به همین دلیل این لباس گزینه‌ای مناسب برای هر مراسمی است که در زیر نور آفتاب تابان برگزار نشود. لباس فیبرنوری به دلیل درخشش  تصاویر زیبایی را خلق می‌کند. برای ثبت یک تصویر واضح سعی کنید کاملا بی‌حرکت باشید و برای انداختن عکسی که شبیه آبشار نور باشد جلوی دوربین، لباس خود را به آرامی در یک جهت با سرعت یکسان تکان دهید. 

بیشتر از مُد و زیبایی