همدردی ساکنان ممسنی با خانواده کودکان افغان که در تصادف جان باختند

زلیخا و وزیر در حالی‌ که دوچرخه‌سواری می‌کردند با یک خودرو تصادف کردند

راننده‌ای که عامل تصادف با زلیخا و وزیر بود و از صحنه حادثه متواری شده بود، صبح روز تشییع کودکان خودش را به پلیس معرفی کرد‌ـ پایگاه خبری نورآباد

در پی جان باختن زلیخای شش ساله و وزیر ۱۱ ساله، دو کودک یک خانواده مهاجر افغان در شهرستان ممسنی در ایران، هزاران نفر از ساکنان این شهرستان برای ابراز همدردی با خانواده این دو کودک در مراسم خاکسپاری شرکت کردند.

سایت خبری نورآباد روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن، با انتشار عکس‌هایی از حضور مردم در مراسم تشییع‌ زلیخا و وزیر، نوشت: «اهالی ممسنی می‌دانند که فرزند میوه شیرین باغ زندگی است و چشم بستن بر سر و قامت او کار دشواری است. به رسم مهمان‌نوازی که دارند، تشییع باشکوهی برای طفل‌های افغان در نورآباد برگزار کردند و اعتقادشان بر این بود که باید همدلی و غریب‌نوازی کنند تا خانواده مهاجر محمدی در ایران احساس تنهایی نکنند.»

زلیخا و وزیر در حالی‌ که دوچرخه‌سواری می‌کردند با یک خودرو تصادف کردند. سجاد احمدی، تکنسین اورژانس در بیمارستان ولی‌عصر ممسنی، گفت زلیخا در لحظات نخست تصادف جان باخته بود، اما وزیر که از ناحیه سر آسیب‌ شدید دیده بود، ۲۴ ساعت پس از تصادف فوت کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش سایت خبری نورآباد، در پی فوت این دو کودک، هزاران نفر از ساکنان ممسنی با خانواده کودکان ابراز همدردی کردند و تدارک مراسم تدفین را به عهده گرفتند. تجمع گسترده مردم در مراسم تدفین زلیخا و وزیر باعث همبستگی و همدلی میان مهاجران افغان و ساکنان ممسنی شده است.

در همین حال، سایت خبری نورآباد نوشت راننده‌ای که عامل تصادف با زلیخا و وزیر بود و از صحنه حادثه متواری شده بود، صبح روز تشییع کودکان خودش را به پلیس معرفی کرد و با خانواده کودکان نیز ابراز همدردی کرد.

به گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل، هم‌اکنون حدود ۳.۶ میلیون مهاجر افغان در ایران زندگی می‌کنند که ۶۲ درصد آنان مدارک اقامت رسمی ندارند و غیرقانونی در ایران زندگی می‌کنند.