تاتنهام پرکارترین تیم جزیره در خریدوفروش زمستانی بازیکنان

تیم فوتبال تاتنهام هم‌اکنون در رده هفتم جدول قرار دارد

تاتنهام در پنجره زمستانی نقل‌وانتقالات بازیکنان، یکی از پرکارترین تیم‌های لیگ جزیره بوده است - Ben STANSALL / AFP

تیم فوتبال تاتنهام که در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر انگلستان با سرمربی ایتالیایی خود در رده هفتم جدول رده‌بندی قرار دارد، به‌شدت در پی کسب سهمیه فصل بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا است و در پنجره زمستانی نقل‌وانتقالات بازیکنان هم یکی از پرکارترین تیم‌های لیگ جزیره بوده است.

دله آلی، هافبک ناراضی تاتنهام از زمان مورینیو تاکنون، در آخرین دقایق فرصت نقل‌وانتقال‌ها با اورتون به توافق رسید. او حالا با قراردادی دو سال و نیمه به ارزش ۴۰ میلیون پوند به اورتون پیوسته است تا شاگرد فرانک لمپارد، سرمربی جدید اورتون، شود. آلی که هفت سال در تاتنهام حضور داشت، برای این تیم ۲۹۶ بازی انجام داد و موفق شد ۶۷ گل به ثمر برساند.

دیگر بازیکن جداشده از تاتنهام اندومبله است که به‌صورت قرضی و شش‌ماهه به لیون فرانسه می‌رود. کونته از زمان آمدنش به تاتنهام نشان داد که به این بازیکن فرانسوی اعتقاد چندانی ندارد و در بیشتر مسابقات او را روی نیمکت ذخیره‌ها نشاند. او که در سال ۲۰۱۹، با قراردادی ۵۴ میلیون پوندی به تاتنهام آمده بود، نتوانست در ترکیب اصلی تیم جایگاه ثابتی برای خود دست‌وپا کند. پی‌اس‌جی نیز خواستار به خدمت‌گرفتن اندومبله بود اما او در نهایت تصمیم گرفت فعلا به تیم سابقش، لیون، بپیوندد و شش ماه آینده را آنجا بازی کند.

لوسلسو آرژانتینی، دیگر بازیکن نیمکت‌نشین تاتنهام در این فصل از رقابت‌ها، نیز شش‌ماهه و موقتی به ویارئال اسپانیا پیوست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با خروج این سه بازیکن، جا برای ورود دو بازیکن جدید به این تیم باز شد و تاتنهام به درخواست کونته، سرمربی خود، موفق شد دو بازیکن یوونتوس به نام‌های رودریگو بن تانکور و دژان کولوسفسکی را به خدمت بگیرد.

بن تانکور، هافبک ۲۴ ساله و اروگوئه‌ای یووه، با قراردادی به ارزش ۱۹ میلیون یورو به‌صورت دائمی راهی لندن شد و می‌تواند خرید بسیار مهمی برای کونته باشد. این مبلغ قرار است که در عرض سه سال به یووه پرداخت شود.

دیگر خرید مهم تاتنهام دژان کولوسفسکی ۲۱ ساله سوئدی است که فعلا قرار است به‌صورت قرضی به مدت ۱۸ ماه برای این تیم لندنی بازی کند. این انتقال برای تاتنهامی‌ها پنج میلیون یورو هزینه داشت و باشگاه یوونتوس برای فصل بعد هم هفت میلیون یورو از تاتنهام دریافت خواهد کرد.

البته در قرارداد قرضی این بازیکن بندی وجود دارد که می‌تواند خرید او برای تاتنهام به مبلغ ۳۵ میلیون یورو را اجباری کند. در صورتی‌ که تاتنهام مجوز حضور در فصل بعد لیگ قهرمانان را کسب کند و این بازیکن در نیمی از مسابقات باقیمانده حضور داشته باشد، تاتنهام ملزم است قرارداد این بازیکن را دائمی کند و علاوه بر مبلغ قرارداد، حدود پنج میلیون یورو دیگر نیز برای پاداش به یوونتوس بپردازد.

تیم فوتبال تاتنهام هم‌اکنون در رده هفتم جدول قرار دارد و در ادامه فصل برای رسیدن به رتبه چهارم، با تیم‌های منچستریونایتد، آرسنال و وستهام رقابتی دشوار خواهد داشت.   

بیشتر از فوتبال