اتحادیه اروپا تا ۹ ماه پس از تزریق آخرین دوز واکسن به مسافران اجاره ورود می‌دهد 

کشورهای اروپایی می‌توانند این دستورالعمل را اجرا کنند یا نادیده بگیرند

مسافرانی که کارت معتبر و دیجیتال واکسیناسیون اتحادیه اروپا را دارند، مشمول محدودیت‌های جدید تردد نمی‌شوند - STEFANIE LOOS / AFP

مسافران تا ۲۷۰ روز پس از تزریق آخرین دوز واکسن کرونا می‌توانند به خاک اتحادیه اروپا وارد شوند. پس‌ از این دوره که مدت آن ۹ ماه است، در صورتی می‌توان به اتحادیه اروپا وارد شد که دوز جدید واکسن تزریق شده باشد.

در اطلاعیه‌ای که در این زمینه منتشر شد، آمده است که هریک از کشورهای اروپایی مختارند دستورالعمل جدید را اجرا یا اصلاح کنند و در صورت صلاحدید، حتی می‌توانند آن را نادیده بگیرند.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اتحادیه اروپا در عین‌ حال به کشورهای اروپایی توصیه کرد: «در تسهیل سفرهای امن در دوران همه‌گیری رویکردی هماهنگ‌ داشته باشید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس دستورالعمل جدید، مسافرانی که کارت معتبر و دیجیتال واکسیناسیون اتحادیه اروپا را دارند، مشمول محدودیت‌های جدید تردد نمی‌شوند. آنان می‌توانند به‌عنوان جایگزین، هنگام سفر جواب منفی آزمایش کرونا را همراه داشته باشند. همچنین گفته شده است که گواهی بهبود از کرونا که حداکثر ۱۸۰ روز (شش ماه) از تاریخ اولین جواب آزمایش مثبت گذشته باشد، نیز قابل قبول است.

اتحادیه اروپا کودکان زیر ۱۲ سال را از محدودیت‌های جدید معاف کرده است و می‌گوید این محدودیت‌‌ها باید برای سفر به مناطق قرمز و مکان‌هایی که ویروس به میزان بسیار بالایی در گردش است، اعمال شوند.

این دستورالعمل می‌افزاید در صورت ظهور سویه‌ای جدید، کشورهای عضو می‌توانند برای محدود کردن سفر یک «ترمز اضطراری» ایجاد کنند.

سازمان بهداشت جهانی اوایل ژانویه ۲۰۲۲ اعلام کرد که در هفته‌‎های آینده، نصف مردم اروپا به سویه اومیکرون ویروس کرونا مبتلا می‌شوند. به گفته هانس کلوگه، مدیر منطقه‌ اروپا سازمان بهداشت جهانی، در هفته اول سال ۲۰۲۲، بیش از هفت میلیون مورد ابتلا به اومیکرون در منطقه اروپا شناسایی شد و این سویه در بیش از ۵۰ کشور اروپایی شناسایی شده و همچنان در حال گسترش است.