سوارکار اوروگوئه‌ای برنده جایزه ۴.۲ میلیون دلاری جام العلا شد

پنج سوارکار زن در بین ۱۰ نفر اول قرار گرفتند

این سومین دوره این رقابت‌ها در صحرای تاریخی العلا در عربستان سعودی به‌شمار می‌رود-The Royal Commission for AlUla

فردریکو فاربر روز شنبه جام قهرمانی استقامت خادم‌الحرمین را از آن خود کرد. او مسیر ۱۲۰ کیلومتری را در حدود هفت ساعت و ۲۰ دقیقه طی کرد. اندرس ریورو از اوروگوئه نیز مقام دوم را کسب کرد.

در این مسابقه سوارکاری ۱۹۵ سوارکار زن و مرد از ۳۰ کشور شرکت داشتند و ۱۱۶ سوار کار از عربستان سعودی بودند. نکته قابل توجه این رقابت‌ها حضور پنج سوارکار زن در بین ۱۰ نفر اول بود.

این سومین دوره این رقابت‌ها در صحرای تاریخی العلا در عربستان سعودی به‌شمار می‌رود.

سوارکاران در بیابان پوشیده از شن العلا در کنار کو‌ه‌های تاریخی این منطقه برای جایزه ۱۵ میلیون ریال سعودی (۴.۲ میلیون دلار) رقابت کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برندگان این رقابت‌ها مدال قهرمانی را از شاهزاده بندر بن خالد الفیصل و شاهزاده عبدالله بن فهد آل سعود دریافت کردند.

عبدالرحمن السویدان، مدیرکل ابتکارات کمیسیون سلطنتی برای استان العلا، در همین زمینه در گفتگویی اختصاصی با ایندیپندنت فارسی گفت: «استان العلا با داشتن جاذبه‌های گردشگری و تاریخی و طبیعت جغرافیایی ویژه و برنامه‌های فرهنگی و سرگرمی بسیاری که در این‌جا برگزار می‌شود، بهترین شرایط را برای برگزاری مسابقه‌های اسب سواری فراهم کرده است.»

این مسابقه سوارکاری بخشی از رویدادهای فرهنگی، هنری و ورزشی است که در چارچوب جشنواره زمستانی طنطورا در عربستان سعودی در حال برگزاری است.

این جشنواره از ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱ آغاز شده و تا ۱۲ فوریه ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت و برای بازدیدکنندگان محلی و خارجی فرصتی کم‌نظیر برای حضور در این رویدادها در منطقه‌ای باستانی با زیبایی خیره‌کننده فراهم می‌کند.

العلا با وسعت ۲۲ هزار و ۵۶۱ کیلومتر در فاصله ۱۱۰۰ کیلومتری شمال غرب ریاض واقع شده و سایت تاریخی هجرا هم در همین منطقه است. هجرا، نخستین میراث باستانی ثبت شده عربستان سعودی در یونسکو است که ۱۱۱ مقبره کنده شده در دل کوه در آن قرار دارد که متعلق به دوره پادشاهی نبطی‌ها است.

العلا ۱۱ فوریه نیز میزبان رقابت‌های پولو خواهد بود که نخستین مسابقه پولو در جهان است که در بیابان برگزار می‌شود.

بیشتر از ورزش