تفکیک جنسیتی در کافه‌‌های بازی‌ مشهد

دادستانی عمومی مشهد: کنار هم نشستن دختر و پسر موجب ایجاد ابتذال و جریحه‌دار شدن عفت عمومی شده است

رئیس اتحادیه محصولات فرهنگی و سرگرمی مشهد از تعطیل شدن کافه‌های بازی این شهر در صورت برگزاری بازی‌های مختلط خبر داد- عکس از برنا

رئیس اتحادیه محصولات فرهنگی و سرگرمی مشهد از تعطیل شدن کافه‌های بازی این شهر در صورت برگزاری بازی‌های مختلط خبر داد. 

مرتضی اسکافی، روز شنبه نهم بهمن در گفت‌وگو با ایسنا گفت که طبق دستور معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد، تمام کافه‌های ‌بازی‌ در مشهد مهر و موم (پلمب) شده یا اخطار گرفته‌اند، و از این کافه‌ها تعهد گرفته شده است که به صورت نوبتی (شیفتی) مراجعان خانم و آقا را بپذیرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسکافی با اشاره به متن اطلاعیه دادستانی مشهد گفت که کنار هم نشستن دختر و پسر موجب ایجاد ابتذال و جریحه‌دار شدن عفت عمومی شده است. در نتیجه، این کار موجب فعل حرام می‌شود و درآمد حاصل از این امر حرام است.

این در حالی است که به گفته اسکافی، فضای بازی‌های فکری و کافه‌بازی‌ها خانوادگی است.

اسکافی گفت: اخبار، تصاویر، و فیلم‌هایی از «کافه‌بازی‌ها» در فضای مجازی منتشر شده و به دست معاون دادستان رسیده است که در آن چیزهایی رخ می‌دهد که دادستانی آن‌ها را به ترویج فساد تعبیر کرده است.

رئیس اتحادیه محصولات فرهنگی و سرگرمی مشهد افزود: «در این شهر۴۰ مجموعه با عنوان کافه‌بازی موجود است که در حال حاضر همه آن‌ها تعطیل شده‌‍‌اند.»

اقدام اخیر معاون دادستانی عمومی و انقلاب مشهد در تعطیل کردن این کافه‌های بازی انتقادهای بسیاری را در فضای مجازی به دنبال داشته است.