بریتانیا اعزام صدها سرباز دیگر به مرز روسیه را بررسی می‌کند

اوکراین یکی از ۳۰ عضو پیمان ناتو نیست، اما گفته است که مایل است به آن بپیوندد

پوتین خواستار خروج تمامی نیروهای ناتو از کشورهای اروپای شرقی و مرکزی است - AFP

بریتانیا در حال بررسی اعزام صدها سرباز دیگر برای تقویت ناتو در شرق اروپا است تا قبل از هرگونه تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین جلوی اقدام مسکو را بگیرد.

به گزارش اسکای نیوز، بریتانیا در حال گفت‌وگو با آمریکا درباره استقرار این نیروها در صورت نیاز است. خصوصا که نگرانی‌ها در مورد اقدامات پوتین، افزایش یافته است.

روسیه در حال حاضر نزدیک به ١٠٠ هزار نیروی نظامی و تعداد قابل توجهی تجهیزات نظامی در مرز روسیه با اوکراین مستقر کرده است.

یک منبع نزدیک به دولت بریتانیا تاکید کرد که هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است، اما فرستادن صدها نیروی بریتانیایی دیگر به اروپا شرقی یک گزینه جدی است.

 همچنین، منبعی دیگر به اسکای نیوز گفت که هنوز هیچ چیزی امضا نشده است، اما تایید کرد که امکان اعزام نیروهای جدید وجود دارد.

اگرچه هر دو منبع اعلام کردند که اگر تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران شکست بخورد، می‌توان از چنین اقدامی به‌عنوان آخرین تلاش برای واداشتن کرملین به بازنگری در تصمیمش استفاده کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پوتین خواستار خروج تمامی نیروهای ناتو از کشورهای اروپای شرقی و مرکزی است و گفته که حضور آن‌ها تهدیدی امنیتی برای روسیه به شمار می‌رود.

اگرچه ناتو این ادعا را رد می‌کند، اما این نگرانی وجود دارد در صورتی که پوتین تصمیم بگیرد به اوکراین حمله کند، کشورهای عضو ناتو با روسیه درگیر شوند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا پیش از این اعلام کرده بود که بریتانیا در پاسخ به هرگونه احتمال تهاجم نظامی به اوکراین، افزایش نیروهای خود در شرق اروپا را بررسی خواهد کرد. ایالات متحده همچنین ۸۵۰۰ سرباز را در حالت آماده باش قرار داده است تا در صورت نیاز برای حمایت از ناتو، به اروپا بسیج شوند.

این ائتلاف نظامی (ناتو) شروع به تقویت دفاعی خود کرده است. اعضای ناتو در حال آماده شدن برای افزایش نیروهای خود در امتداد جناح شرقی خود در صورت آغاز حمله جدید روسیه به اوکراین هستند.

سی ان ان روز چهارشنبه گزارش داد که ایالات متحده و تعداد از متحدانش (از جمله بریتانیا)، در حال مذاکره برای اعزام هزاران نیروی دیگر به کشورهای اروپای شرقی عضو ناتو هستند تا پیش از هرگونه حرکت احتمالی روسیه علیه اوکراین خود را آماده کنند.

 اوکراین یکی از ۳۰ عضو پیمان ناتو نیست، اما گفته است که مایل است به آن بپیوندد. موضوعی که یکی از نقاط اصلی تنش بین غرب و مسکو است.

بیشتر از جهان