امارات متحده عربی برای افزایش توانمندی‌های دفاعی خود گفت‌وگو می‌کند

نماینده امارات در سازمان ملل بر ضرورت توقف جریان غیرقانونی ارسال سلاح و کمک مالی به شبه‌نظامیان حوثی تأکید کرد

دیپلمات ارشد امارات متحده عربی از احتمال ارتقای توانمندی‌های نظامی آن کشور پس از حمله شبه‌نظامیان حوثی خبر داد و هم‌زمان، بر ادامه گفت‌وگوهای دیپلماتیک با تهران به منظور کاهش تنش‌ها تأکید کرد.

به گزارش رویترز، روز سه‌شنبه، ۲۵ ژانویه، لانا نسیبه، نماینده امارات در سازمان ملل، گفت اطلاعات امارات نشان می‌دهد که منشأ آن حمله‌ها یمن است.  او بر ضرورت توقف جریان غیرقانونی ارسال سلاح و کمک مالی به شبه‌نظامیان حوثی تأکید کرد.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی که شامل امارات متحده عربی  نیز هست، ایران را متهم می‌کند که به حوثی‌ها سلاح می‌رساند. تهران و شبه‌نظامیان حوثی این اتهام را رد می‌کنند.

حمله موشکی روز دوشنبه پیش از اصابت به هدف که پایگاه نیروهای آمریکایی در ابوظبی بود، با آتش رهگیرهای پاتریوت آمریکایی خنثی شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لانا نسیبه گفت‌وگوهای امنیتی جاری با واشنگتن را تأیید کرد، اما جزئیاتی ارائه نداد. امارات متحده عربی مجهز به سامانه رهگیری ضدموشکی آمریکایی «تاد» است.

نماینده امارات متحده عربی در سازمان ملل گفت که آن کشور از واشنگتن خواسته است تا شبه‌نظامیان حوثی را دوباره در فهرست گروه‌های تروریستی بگنجاند. او افزود که امارات متحده عربیبه منظور افزایش فشار بر حوثی‌ها، رایزنی‌ها با کشورهای دوست را ادامه می‌دهد تا آن‌ها وادار شوند به گفت‌وگوهای صلح سازمان ملل بازگردند که در حال حاضر متوقف است.

او گفت: «این بدان معنا است که باید آن‌ها را دوباره در فهرست تحریمی‌ها قرار داد ... تا بتوان جریان پنهان سلاح و پول به آن‌ها را متوقف کرد.»

شبه‌نظامیان حوثی می‌گویند امارات متحده عربی به دلیل پشتیبانی از نیروهایی که در یمن با آن گروه می‌جنگند، هدف قرار گرفته است. آن گروه تا کنون بارها به عربستان سعودی حمله کرده است.

لانا نسیبه گفت، شبه‌نظامیان حوثی موفق نمی‌شوند به جایگاه امن امارات ضربه بزنند. او گفت که امارات متحده عربی گفت‌وگوهای دیپلماتیک خود را با ایران با هدف کاهش تنش ادامه می‌دهد، و در عین حال حق دفاع از خود را، در منازعه یمن محفوظ می‌دارد.