امارات پرواز پهپادها در آسمان این کشور را ممنوع کرد

دستور ممنوعیت پرواز هواپیماهای سبک و بدون سرنشین در امارات متحده عربی پس از حمله مرگبار حوثی‌ها به این کشور صادر شده است

ممنوعیت پرواز پهپاد در امارات متحده عربی با هماهنگی اداره کل هوانوردی غیرنظامی وضع شده است - dronelife

پس‌ازآنکه شورشیان حوثی یمن مسئولیت حمله مرگبار پهپادی به تاسیسات نفتی و فرودگاه اصلی امارات را برعهده گرفتند، پرواز تفریحی هواپیماهای بدون سرنشین تفریحی و ورزشی الکتریکی در امارات ممنوع شد.

به روزنامه اماراتی نشنال، وزارت کشور امارات متحده عربی روز شنبه، دوم دی‌ماه، اعلام کرد که ازاین‌پس دارندگان پهپادها و هواپیماهای سبک تفریحی و بدون سرنشین و همچنین سایر اپراتورهای مشابه در صورت پرواز بر فراز این کشور با برخورد قانونی مواجه می‌شوند.

این ممنوعیت با هماهنگی اداره کل هوانوردی غیرنظامی وضع شده است و همچنین اعلام شده که ممکن است برای سازمان‌های دارای قرارداد کاری یا کسب‌وکارهایی که به فیلم‌برداری با این ابزار نیاز دارند، معافیت ایجاد شود. پیش‌ازاین پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در مناطق مسکونی و همچنین اطراف و بالای فرودگاه‌ها ممنوع شده بود و کاربران هواپیماهای بدون سرنشین باید برای پرواز در سایر نقاط از مقام‌های هواپیمایی کشوری گواهی دریافت می‌کردند. پس از حمله حوثی‌ها طی هفته گذشته به ابوظبی و انفجار چند تانکر سوخت، سختگیری‌ها افزایش یافته و پروازها به‌طورکلی ممنوع شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حوثی‌های موردحمایت ایران که پایتخت یمن را در دست دارند و سال‌ها با ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی و عضویت امارات متحده عربی جنگیده‌اند، مسئولیت حمله روز ۲۷ دی‌ماه به تانکرهای سوخت و فرودگاه امارات را برعهده گرفتند و هشدار دادند که ممکن است تاسیسات بیشتری را در این کشور هدف قرار دهند. درحالی‌که امارات متحده عربی تا حد زیادی نیروهای خود را از درگیری خارج کرده، اما همچنان یک بازیگر اصلی در این درگیری است.

نیروهای همسو با دولت قانونی یمن با کمک گردان‌های موردحمایت امارات متحده عربی و با کمک حمله‌های هوایی عربستان، اوایل ماه جاری کل استان شبوه جنوبی را از حوثی‌ها پس گرفتند و در استان مارب نیز بر بخش‌های راهبردی آن مسلط شدند.

 

بیشتر از جهان