حوثی‌ها؛ محور گفتگوهای معاون وزیر دفاع عربستان با نماینده سازمان ملل در یمن

شبه‌نظامیان حوثی که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار دارند در ماه‌های اخیر بر شدت حمله‌های خود در منطقه افزوده‌اند

عربستان و سازمان ملل برای حل مسئله یمن همکاری می‌کنند - twitter: @OSE_Yemen

شاهزاده خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان سعودی روز پنجشنبه با هانس گراندبرگ، نماینده سازمان ملل در امور یمن دیدار و درباره آخرین تحولات یمن گفتگو کرد.  وی بر تعهد ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به حمایت از دولت و مردم یمن و تلاش برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی که ثبات را برای منطقه به دست می‌آورد، تاکید کرد.

به گزارش عرب نیوز، او دراین‌باره گفت: «در جریان دیدارم با گروند برگ، آخرین تحولات یمن و تلاش‌های سازمان ملل برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی را موردبحث قراردادیم و بر عزم ائتلاف به رهبری عربستان برای دستیابی به امنیت و ثبات در یمن تأکید کردم.»

گروند برگ هم درزمینهٔ محتوای گفتگوهای صورت گرفته گفت که آن‌ها راه‌های پایان دادن به جنگ و تضمین ثبات در شبه‌جزیره عربستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند و افزود: ما توافق کردیم که از نزدیک با هم همکاری کنیم و من مشتاقانه منتظر ادامه همکاری هستم.

 دفتر وی پس از این سفر در بیانیه‌ای اعلام کرد: نماینده سازمان ملل همچنین با احمد بن مبارک وزیر امور خارجه یمن، نایف الحجرف دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و همچنین سایر مقامات سعودی و یمنی دیدار کرده است.

در این بیانیه آمده است که گراندبرگ همچنین با پنج عضو دائمی شورای امنیت گفتگو داشته است.

 گروندبرگ حملات حوثی‌ها به عربستان سعودی و امارات را محکوم کرد و «نگرانی عمیق خود را در مورد تأثیر این اقدام بر چشم‌انداز صلح در یمن و زندگی و معیشت غیرنظامیان ابراز کرد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، روز دوشنبه ۱۷ ژانویه مورد حمله پهپادی قرار گرفت و آتش‌سوزی و انفجار سه مخزن نفتی به کشته شدن سه تن و زخمی شدن شش تن انجامید. همچنین آتش‌سوزی دیگری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی ابوظبی رخ داد. شبه‌نظامیان حوثی مسئولیت این حمله‌‌ها را بر عهده گرفتند.

بلافاصله، شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی حمله تروریستی حوثی‌ها در ابوظبی را قویا محکوم کرد.

شبه‌نظامیان حوثی که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار دارند در ماه‌های اخیر بر شدت حمله‌های خود در منطقه افزوده‌اند. خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سخنگوی حوثی‌ها نیز تهدید حمله‌های بیشتر را مطرح کرده‌اند.

این حمله‌ها در حالی انجام می‌شود که عربستان سعودی و امارات متحده عربی با هدف کاهش تنش‌ها رایزنی‌هایی را با جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده بودند و تهران از اعزام سه دیپلمات به شهر جده در عربستان سعودی خبر داده است.

بیشتر از جهان