روسیه، ایران و چین رزمایش مشترک دریایی برگزار می‌کنند

ناوگروه ناوگان اقیانوس آرام روسیه هم اکنون در بندر چابهار ایران لنگر انداخته است

نیروی دریایی روسیه اعلام کرد که این کشور رزمایش دریایی مشترکی با ایران و چین برگزار خواهد کرد.

ناوگان روسیه در اقیانوس آرام در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه خبرگزاری تاس آن را منتشر کرد، گفت: «ناوگروه متشکل از رزم‌ناو موشک‌انداز واریاگ، ناو بزرگ ضد زیردریایی آدمیرال تریبوتس و نفت‌کش بزرگ بوریس بوتوما در آب‌های بندر چابهار ایران لنگر انداخته است.»
این بیانیه می‌افزاید که هیئت رسمی نیروی دریایی روسیه در بازدید از چابهار در جلسه مشترکی برای برنامه‌ریزی رزمایش مشترک کشتی‌های رزمی روسیه، ایران و چین شرکت خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، ناوگروه نیروی دریایی روسیه در این بندرگاه مواد خوراکی، آب آشامیدنی و سوخت بارگیری خواهد کرد.

ناوگروه ناوگان اقیانوس آرام روسیه چندین روز پیش از رسیدن به چابهار، از بندر ولادی‌وستک در ساحل شرق روسیه راهی این سفر طولانی شد.

به گزارش تاس، این ناوگروه قرار است در بندرهای کشورهای مختلفی پهلو بگیرد و مانورهای مشترکی در بخش‌های مختلف اقیانوس انجام دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رزمایش قبلی روسیه، ایران و چین در سال ۱۳۹۸ برگزار شد و به گزارش ایرنا، «شامل تمرین‌های تاکتیکی متنوعی ازجمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور مورد تعرض قرار گرفته، تیراندازی علیه اهداف مشخص و سایر تمرین‌های تاکتیکی و عملیاتی بود.»

به نوشته ایرنا، «وسعت عملیاتی این رزمایش ۱۷هزارکیلومتر مربع بود و یکی از مهم‌ترین دستاوردهای آن ارسال این پیام به کشورهای جهان بود که ایران منزوی نیست.»

وزارت امورخارجه چین در آن زمان برگزاری این رزمایش را یک «مبادله نظامی عادی» خوانده بود.