چرا شاهزاده هری نمی‌خواهد همراه خانواده به کشورش سفر کند؟

شاهزاده هری گفته است می‌خواهد همراه همسر و دو فرزندش به بریتانیا سفر کند اما نگران مسائل امنیتی و حفاظتی است

شاهزاده هری و مگان مارکل دو سال پیش در بیانیه‌ای، خروج خود را از خاندان سلطنتی اعلام کردند-DOMINIC LIPINSKI / POOL / AFP

شاهزاده هری که می‌خواهد همراه همسر و فرزندانش به بریتانیا سفر کند، از پلیس آن کشور درخواست کرده است که هزینه تیم حفاظتی را خودش بپردازد تا آن مبلغ از جیب مالیات‌دهندگان تامین نشود. وزارت کشور با آن درخواست موافقت نکرده است و حالا شاهزاده هری خبر داده است که این موضوع را از نظر قضایی بررسی می‌کند.

به گزارش اسکای نیوز، یک نماینده قانونی از سوی شاهزاده هری اعلام کرده است که او می‌خواهد پسرش آرچی و دختر هفت ماهه‌اش لیلی‌بت را در سفری به بریتانیا ببرد، اما نگران امنیت آنها است. 

او پس از کناره‌گیری از مقام ارشد خانواده سلطنتی، اعلام کرده است که هزینه محافظان را خودش تامین می‌کند. با این حال، مشکل اینجا است که تیم حفاظت خصوصی او در ایالات متحده، به اطلاعات نهادهای امنیتی بریتانیا دسترسی ندارد.

نماینده حقوقی هری در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بریتانیا همیشه خانه شاهزاده هری خواهد بود. آنجا کشوری است که او می‌خواهد همسر و فرزندانش در آن احساس امنیت کنند. اما با فقدان همکاری پلیس برای استفاده از تیم حفاظتی مورد نظر او، خطر بزرگی آن‌ها را تهدید می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هری مدت کوتاهی در ژوئیه گذشته برای رونمایی از مجسمه مادر فقیدش، پرنسس دایانا، از ایالات متحده به بریتانیا سفر کرد. اما در این سفر که با همراهی فرزندانش است، نگرانی او از خطرهای احتمالی شدت گرفته است. او پیش از این نیز در مورد امنیت خانواده‌اش ابراز نگرانی کرده است.

به گفته وکیل شاهزاده هری، «بریتانیا باید درباره تیم حفاظت با شاهزاده هری همکاری کند، زیرا او با تولد در خاندان سلطنتی، یک خطر امنیتی مادام‌العمر را به ارث برده است و با آن که جایگاه خود را تغییر داده است، همچنان عضوی از خاندان سلطنتی دانسته می‌شود.»

شاهزاده هری و مگان مارکل دو سال پیش در بیانیه‌ای، خروج خود را از خاندان سلطنتی اعلام کردند و گفتند: «بعد از ماه‌ها تامل و بحث‌، تصمیم گرفتیم این تغییر را عملی، و نقش جدید و مترقیانه‌ای برای خود تعریف کنیم. ما می‌خواهیم از جایگاه ارشد خود در خاندان سلطنتی کناره بگیریم و با اشتغال در کاری، به استقلال مالی دست یابیم. البته همواره به حمایت کامل و پشتیبانی خود از ملکه ادامه خواهیم داد.» 

این بیانیه جنجال‌برانگیز باعث واکنش سریع کاخ باکینگهام شد که علنا به دوک و دوشس اخطار داد که تصمیم‌شان باعث «بروز مسائل پیچیده‌ای شده است که حل آن‌ها زمان‌بر است.»

از آن زمان، زندگی این زوج با چالش‌های مختلفی همراه بوده است که همچنان با هر تصمیم، پیچیدگی‌های جدیدی سر راه‌شان قرار می‌گیرد.

بیشتر از جهان