۱۰ عضو خاندان سلطنتی که با افراد معمولی ازدواج کردند

اخیرا شاهدخت ماکوی ژاپن با فردی عادی ازدواج کرد و از جایگاه سلطنتی‌اش چشم‌پوشی کرد

تاریخچه خاندان سلطنتی بریتانیا در پذیرش «افرادی عادی» تا همین اواخر می‌رسد، اما اکنون اقدامی رایج است

این قصه‌ از قدیم بوده است: شاهزاده یا شاهدختی دیوانه‌وار عاشق فردی عادی می‌شود که وقتی ازدواج می‌کنند، به جایگاه سلطنتی می‌رسد‌ــ اما همیشه این‌طور نیست.

شاهدخت ماکوی ژاپن این هفته با کی کومورو، که فردی عادی بود، ازدواج کرد، این اقدام به این معناست که شاهدخت ماکو جایگاه سلطنتی‌اش را از دست خواهد داد.

هرچند تصمیم شاهدخت ماکو در مقایسه با سایرین پیامدهای جدی‌تری داشته است، این اولین بار نیست که عضوی از خاندان سلطنتی با فردی از طبقه پایین‌تر ازدواج کرده است.

تاریخچه خاندان سلطنتی بریتانیا در پذیرش «افرادی عادی» تا همین اواخر می‌رسد، اما اکنون اقدامی رایج است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به شاهزاده ویلیام نگاه کنید، که با کیت میدلتون پس از آشنایی در دانشگاه ازدواج کرد؛ شاهزاده هری، که عاشق مگان مارکل هنرپیشه شد؛ دختر شاهدخت آن، زارا تیندل، که با مایک تیندل، بازیکن راگبی، ازدواج کرد؛ و شاهدخت یوجنی که با جک بروکس‌بنک، چهره برند تجاری، ازدواج کرد.

در ادامه، به اعضای خاندان‌های سلطنتی سراسر جهان اشاره می‌کنیم که با یکی از ما مردم عادی ازدواج کرده‌اند.

ژاپن: شاهدخت ماکو و کی کومورو

شاهدخت ماکو سه‌شنبه ۲۶ اکتبر با کی کومورو ازدواج کرد. این زوج در سال ۲۰۱۲ با یکدیگر آشنا شدند، وقتی هر دو در دانشگاه اینترنشنال کریسچن توکیو درس می‌خواندند. پس از نامزدی در سال ۲۰۱۷، قرار بود در سال ۲۰۱۸ ازدواج کنند اما به تعویق افتاد، که بر اساس گزارش‌ها به‌دلیل «مشکلات اقتصادی» مادر کومورو بود. 

این زوج مراسم ازدواج مرسوم خاندان سلطنتی را برگزار نکردند و شاهدخت ماکو با ازدواج با کومورو، جایگاه سلطنتی‌اش را رها کرد.

سوئد: شاهزاده کارل فیلیپ و سوفیا هلکویست

سوفیا هلکویست پیش از ازدواج با شاهزاده کارل فیلیپ در سال ۲۰۱۵، که چهارمین نفر در سلسله‌مراتب تاج‌و‌تخت سوئد است، مدل و شرکت‌کننده یک برنامه تلویزیونی واقع‌نما بود.

این زوج در سال ۲۰۰۹، در یک باشگاه شبانه با یکدیگر آشنا شدند و اکنون سه پسر دارند، جولیان، الکساندر و گابریل.

بریتانیا: شاهزاده هری و مگان مارکل

شاهزاده هری اولین بار در سال ۲۰۱۶، در قراری بدون آشنایی قبلی، مگان مارکل را دید. تا پایان سال ۲۰۱۷، این زوج با یکدیگر نامزد کردند و در ۱۹ مه ۲۰۱۸، ازدواج کردند.

آن‌ها در سال ۲۰۱۹، صاحب پسرشان آرچی شدند و بعد خانواده سلطنتی را ترک کردند و در سال ۲۰۲۰، به کالیفرنیا نقل مکان کردند. آن‌ها در سال ۲۰۲۱، دخترشان لی‌لی‌بت را به دنیا آوردند.

یونان: شاهزاده نیکولاس و تاتیانا بلتنیک

شاهزاده نیکولاس یونان و دانمارک در سال ۲۰۱۰، با تاتیانا بلتنیک، مدیر تبلیغات اهل ونزوئلا، ازدواج کرد. این دو در سال ۲۰۰۳، در اسکی با یکدیگر آشنا شدند.

نیکولاس سومین فرزند شاه کنستانتین دوم و ملکه آن‌ـ‌مری است که آخرین پادشاه و ملکه یونان پیش از انحلال پادشاهی در سال ۱۹۷۳ بودند.

اردن: شاه عبدالله دوم و رانیا آل‌یاسین

شاه عبدالله دوم و رانیا آل‌یاسین (ملکه کنونی اردن) در سال ۱۹۹۲ در یک مهمانی شام با یکدیگر آشنا شدند.

این زوج سال بعد، در ژوئن ۱۹۹۳، ازدواج کردند و چهار فرزند دارند. عبدالله در سال ۱۹۹۹، پس از درگذشت پدرش، شاه اردن شد.

دانمارک: ولیعهد فردریک و مری دونالدسون

فردریک، ولیعهد دانمارک و وارث مسلم تاج‌‌و‌تخت دانمارک، در سفر به سیدنی برای المپیک تابستانی سال ۲۰۰۰، با مری دونالدسون، کارشناس روابط عمومی اهل استرالیا، در یک میخانه آشنا شد.

آن‌ها در ۱۴ مه ۲۰۰۴ ازدواج کردند و چهار فرزند دارند.

هلند: شاه ویلم الکساندر و ماکسیما سورگیتا سروتی

شاه ویلم الکساندر در سال ۲۰۰۲، وقتی هنوز ولیعهد بود، با ماکسیما سورگیتا سروتی ازدواج کرد. او در سال ۲۰۱۳، پس از کناره‌گیری مادرش از سلطنت، پادشاه شد و ماکسیمای متولد آرژانتین به مقام ملکه ماکسیمای هلند رسید.

ماکسیما پیش از آشنایی با شاه، در بخش مالی کار می‌کرد و اکنون سه دختر دارند، شاهدخت‌ کاترینا آملیا، شاهدخت الکسیا و شاهدخت آریان.

بریتانیا: شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون

مشهور است که شاهزاده ویلیام هنگام تحصیل در دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند، با کیت میدلتون آشنا شد. آن‌ها در سال ۲۰۱۱ در کلیسای وست‌مینستر لندن ازدواج کردند و اکنون سه فرزند دارند، شاهزاده جورج، شاهدخت شارلوت و شاهزاده لویی.

شاهزاده ویلیام دومین نفر در سلسله‌مراتب تاج‌و‌تخت بریتانیا است. پدرش، شاهزاده چارلز، نفر اول است.  

اسپانیا: شاه فیلیپه ششم و لتیسیا روکاسولانو

شاه فیلیپه ششم در سال ۲۰۰۲ با لتیسیا روکاسولانو، روزنامه‌نگار اسپانیایی، آشنا شد و در سال ۲۰۰۳ نامزد شدند. آن‌ها در سال ۲۰۰۴ ازدواج کردند و اکنون دو دختر دارند، لئونور و سوفیا.

فیلیپه در سال ۲۰۱۴، پس از کناره‌گیری پدرش، شاه فیلیپه ششم اسپانیا شد و لتیسیا ملکه لتیسیای اسپانیا لقب گرفت.

نروژ: ولیعهد هاکون و مته ماریت هویبی

 ولیعهد هاکون، که اولین نفر در سلسله‌مراتب تاج‌و‌تخت نروژ است، در سال ۱۹۹۹، از طریق دوستی مشترک، با مته ماریت هویبی، پیشخدمت سابق، آشنا شد.

رابطه آن‌ها در ابتدا بحث‌برانگیز شد زیرا مته ماریت آن زمان مادری مجرد بود، اما آن‌ها در اوت ۲۰۰۱ ازدواج کردند و دو فرزند دارند.

© The Independent

بیشتر از زندگی