عکاس مشهور از تجربه عکاسی از کیت میدلتون می‌گوید

روورسی گفت که در آن عکس سنتی‌تر، ژست کیت «شاهانه» است «و پختگی‌ ورای سن و سالش دارد. سفیدی پیراهنش هم از جدیت چهره‌اش می‌کاهد»

عکس تمام‌رنگی «کمی فریبنده‌تر» است؛ زیرا عکاس می‌خواسته هرکدام از تک‌چهره‌ها وجه «متفاوتی» از شخصیت دوشس را نشان دهند-Paolo Roversi / KENSINGTON PALACE / AFP

دوشس کمبریج به‌تازگی تولد ۴۰ سالگی خود را با گرفتن عکس‌های تک‌چهره جدید جشن گرفت و در انتخاب عکس‌هایی که می‌خواست منتشر کند، کمی از اعضای خانواده خود کمک گرفت.

به گفته پائولو رورسی، عکاس معروف مد، شاهزاده ویلیام و سه فرزند این زوج یعنی شاهزاده جورج، شاهدخت شارلوت و شاهزاده لوییس کمک کردند تا از میان سه عکس تک‌چهره که به مناسبت روز تولد کیت میدلتون در آخر هفته منتشر شده بود، یکی انتخاب شود.

او به روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا گفت که خانوادگی عکسی را انتخاب کردند که در آن کیت رو به دوربین لبخندی به لب دارد و موهای موجدارش را بر شانه‌ها رها کرده و پیراهن پُرچین تک‌شانه‌ای پوشیده است.

دو عکس دیگر کیت که عمومی منتشر شد، تک‌چهره‌ای سنتی و سیاه و سفید از نیمرخ نشسته دوشس و تک‌چهره‌ای تمام‌رنگی از او با پیراهن تک‌شانه‌ای به رنگ قرمز آتشین است.

روورسی گفت که در آن عکس سنتی‌تر، ژست کیت «شاهانه» است «و پختگی‌ ورای سن و سالش دارد. سفیدی پیراهنش هم از جدیت چهره‌اش می‌کاهد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در این عکس پیراهن توری سفید به تن و یک جفت گوشواره مروارید به گوش دارد؛ گوشواره‌هایی که به مادرشوهر مرحومش دایانا، شاهدخت ولز، تعلق داشته است.

او در این عکس حلقه نامزدی ۱۲ قیراتی یاقوت کبود بیضی‌شکل خود را هم به دست دارد. ۱۲ قطعه الماسی که آن‌ها هم زمانی مال دیانا بودند، بر این حلقه سوار شده‌اند.

اما عکس تمام‌رنگی «کمی فریبنده‌تر» است؛ زیرا عکاس می‌خواسته است هرکدام از این تک‌چهره‌ها وجه «متفاوتی» از شخصیت دوشس را نشان دهند. او همراه پیراهن قرمز آتشینش یک جفت گوشواره اشک الماس به گوش آویخته که از ملکه قرض گرفته است.

روورسی همچنین گفت که برای امروزی‌تر بودن حال و هوای تک‌چهره‌های کیت ترجیح داده است «فقط از نور طبیعی» استفاده کند و «آرایش چهره‌ او کم و مویش درست ‌نشده» باشد.

در این مجموعه عکس‌، عکسی هم از کیت در حال رقصیدن با پیراهنی می‌بینیم که «دامن پرچینی» دارد اما این عکس‌ هنوز منتشر نشده‌ است. روورسی گفت حدود ۲۵۰ عکس گرفته که پس از ویرایش به حدود ۷۰ عکس کاهش یافته است.

روورسی گفت «در نهایت می‌خواستم عکس‌هایی در حال حرکت نیز بگیرم، برای همین از او خواستم با آن دامن پرچین جلوی دوربینم برقصد، نوعی والس تند با مخلوطی از کمی راک‌اندرول.» و افزود: «این عکس فعلا منتشر نمی‌شود.»

این عکاس در توصیف همکاری با کیت گفت که دوشس «زن نازنین و خوش‌برخوردی» بود که آدم کنارش احساس راحتی می‌کند و به کار همه احترام می‌گذارد».

روورسی گفت گاهی «قهقهه می‌زد و پذیرا، سخاوتمند و سرزنده» بود.

تک‌چهره دوشس را در مجموعه دائمی نگارخانه تک‌چهره‌های ملی که خود او از حامیان مخصوص آن است، قرار خواهند داد. این مجموعه در طول سال در برکشر، سنت اندروز و انجلزی به نمایش در خواهد آمد.

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی