بازداشت سه شهروند اسرائیلی در امارات به اتهام سرقت

در هنگام بازداشت، از آن‌ها بطری‌های مشروبات الکلی گران‌قیمت، بسته‌های شکلات و یک دستگاه گوشی آی‌فون با روکش طلا کشف و ضبط شده است

مقام‌های اماراتی در دبی این سه تن را پس از سرقت از فروشگاه‌های معاف از عوارض گمرکی بازداشت کرده‌اند-عکس آرشیوی از فرودگاه دبی-GIUSEPPE CACACE / AFP

یک شبکه خبری اسرائیلی، از بازداشت موقت سه شهروند اسرائیل در امارات متحده عربی به دلیل آنچه «ارتکاب تخلف‌ از قانون» عنوان شده است، خبر داد.

به گزارش روزنامه الخلیج و به نقل از کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل، مقام‌های اماراتی در دبی این سه تن را پس از سرقت از فروشگاه‌های معاف از عوارض گمرکی (duty-free) بازداشت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در هنگام بازداشت، از آن‌ها بطری‌های مشروبات الکلی گران‌قیمت، بسته‌های شکلات و یک دستگاه گوشی آی‌فون با روکش طلا کشف و ضبط شده است.

در گزارش کانال ۱۲ که هفته گذشته منتشر شد، از قول یک شهروند اسرائیلی که در محل حضور داشت، گفته شد: «کارکنان فروشگاه‌ها نمی‌خواستند سروصدا به پا شود یا پلیس را درگیر کنند تا به سایر گردشگران آنجا آسیب نرسانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «سه اسرائیلی‌ مظنون را به اتاق کناری بردند و به آن‌ها اخطار دادند که دیگر چنین کاری نکنند. آن‌ها هزینه این کالاها به علاوه مبلغی به عنوان جریمه را پرداختند و آزاد شدند.»

به گفته این شاهد که هویت او در گزارش مشخص نشده است، در دبی به طور کلی به رابطه با اسرائیل بسیار حساس‌اند و می‌کوشند که دخالت اسرائیلی‌ها در ارتکاب جرائم در امارات فاش نشود.

کانال ۱۲ همچنین اعلام کرد که ماه گذشته نیز اطلاعاتی مبنی بر دستگیری یک شهروند اسرائیلی ۲۹ ساله هنگام ورود به فرودگاه دبی دریافت کرده که پلیس او را برای تحقیقات با خود برده است. جزئیات این تحقیقات هنوز مشخص نیست اما از احتمال دخالت او در یک پرونده مواد مخدر یا سرقت سخن به میان آمده است.

این شبکه خبری اسرائیلی تایید کرد که سفارت اسرائیل در دبی با خانواده این زندانی و نهادهای انتظامی امارات در تماس است و می‌کوشد تا به او کمک کند. وزارت امور خارجه اسرائیل نیز دستگیری او را تایید کرده است.

امارات متحده عربی و اسرائیل در تابستان ۲۰۲۰ برای عادی‌سازی روابط توافق ومجموعه‌ای از قراردادهای مشترک را با هدف تقویت روابط اقتصادی و تشویق گردشگری، منعقد کردند.

بیشتر از جهان