امیرعبداللهیان: ایران آماده است روابط خود با عربستان سعودی را از سر بگیرد

«مذاکرات وین، در مسیر درست قرار دارد»

حسین امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه در دور هشتم مذاکرات وین، این گفت‌وگوها در مسیر درست قرار دارد، بر رفع تمامی تحریم‌ها در چارچوب هر توافقی تاکید کرد- عکس از ایلنا

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز پنجشنبه، ۶ ژانویه (۱۶ دی)، در گفت‌وگو با شبکه الجزیره، مذاکرات جاری با عربستان سعودی را مثبت و سازنده خواند و افزود که تهران آماده است تا روابط خود با این کشور را در هر زمانی از سر گیرد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بر این نکته تاکید کرد که به باور او، برای حل مسائل منطقه‌ای گفت‌وگوهایی با دامنه وسیع‌تر ضروری است که افزون بر جمهوری اسلامی ایران و عربستان، مصر و ترکیه را نیز شامل شود.

ابزار تمایل جمهوری اسلامی ایران به گفت‌وگوهای منطقه‌ای در حالی است که مذاکرات میان ترکیه، مصر و عربستان با هدف حل مشکلات میان این سه کشور، پیش‌تر آغاز شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسین امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه در دور هشتم مذاکرات وین، این گفت‌وگوها در مسیر درست قرار دارد، بر رفع تمامی تحریم‌ها در چارچوب هر توافقی تاکید کرد و گفت که اگر طرف‌های غربی اراده لازم را داشته باشند، توافق خوب در دسترس است. او همچنین تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران تضمین می‌خواهد تا پس از لغو تحریم‌ها، هرگز دوباره تحریم نشود.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه اعلام کرد که نمایندگان این کشور در سازمان همکاری‌های اسلامی ظرف چند روز آینده به جده بازخواهند گشت.

جمهوری اسلامی ایران پیش‌تر خبر داده بود که عربستان سعودی برای سه دیپلمات ایرانی ویزا صادر کرده است. عربستان سعودی هم با تایید این خبر، صدور این ویزاها را  « بخشی از رویه عادی برای نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که مرکز‌ آن در جده قرار دارد» اعلام کرد.