مکرون در نظرسنجی انتخابات، پیشتاز است

سیاست‌های مکرون برای سخت‌تر کردن زندگی برای افراد واکسینه نشده حمایت افکارعمومی را به همراه دارد

این نظرسنجی نشان داد که مکرون در دور اول انتخابات ۲۴ درصد آرا را به دست خواهد آورد - AFP

یک نظرسنجی نشان می‌دهد که والری پکرس رقیب محافظه‌کار امانوئل مکرون، در صورتی که بتواند از رقبای راست‌گرای خود عبور کند، می‌تواند خود را برای ریاست جمهوری فرانسه نامزد کند. اگرچه بر اساس نظرسنجی‌ها مکرون همچنان از او جلوتر است.

به گزارش فرانس ۲۴، نظرسنجی مجله چلنجز، ماکرون را برنده احتمالی انتخابات می‌داند. بر این اساس نزدیک‌ترین مخالفان او علی‌رغم انتقاد از سیاست‌های مکرون در رابطه با روش مقابله دولت با کووید-۱۹، همچنان نتوانسته‌اند اقبال بیشتری کسب کنند.

این نظرسنجی نشان داد که مکرون در دور اول انتخابات ۲۴ درصد آرا را به دست خواهد آورد. مارین لوپن و اریک زمور، سیاستمداران راست افراطی و پکرس محافظه‌کار همگی با ۱۶ درصد مساوی بودند. این نظرسنجی حاکی از آن است که مکرون در دور دوم انتخابات آوریل پیروز خواهد شد و در صورت رویارویی با پکرس، بین ۴۹ تا ۵۱ درصد، در برابر لوپن ۴۵ تا ۵۵ درصد و در برابر زمور ۳۹ تا ۶۱ درصد اختلاف خواهد داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حالی که جهان با موج اومیکرون مبارزه می‌کند و کشورهایی از جمله فرانسه برای واکسینه کردن هرچه بیشتر شهروندان تلاش می‌کنند، مکرون استراتژی خود را با عباراتی این چنین بیان کرد: «من واقعاً می‌خواهم افراد واکسینه نشده را عصبانی کنم. این کاری است که ما انجام خواهیم داد»

مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی و یکی از رقبای ریاست جمهوری مکرون در این مورد گفت: «یک رئیس جمهور نباید این طور حرف بزند.»
 وی افزود: «سخنان ماکرون نشان می‌دهد که او صلاحیت این سمت را ندارد.»

در واکنش به اظهارات مکرون، پارلمان فرانسه برای دومین شب متوالی بحث در مورد طرح‌هایی را برای اعمال محدودیت‌های شدیدتر به حالت تعلیق درآورد. ساکنان فرانسه در حال حاضر برای ورود به مکان‌های فرهنگی و تفریحی یا سفر با قطارهای طولانی به کد مجوز واکسیناسیون نیاز دارند که نشان دهد واکسن زده‌اند و یا آزمایش PCR منفی داشته‌اند.

با این حال، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که سیاست‌های مکرون برای سخت‌تر کردن زندگی برای افراد واکسینه نشده حمایت افکار عمومی را به همراه دارد.

طبق نظرسنجی اوداکسا در اواخر دسامبر ۲۰۲۱، دو سوم جمعیت فرانسه از اجبار ارائه مجوز واکسن حمایت می‌کنند.

بیشتر از جهان