هشدار درباره احتمال پیروزی مارین لوپن در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه، می‌گوید باید در برابر احتمال پیروزی رهبر جناح راست افراطی ایستاد

مارین لوپن ممکن است با بهره‌برداری از همه‌گیری کرونا و لطمه‌های اقتصادی ناشی‌از آن، در انتخابات ۲۰۲۲ ریاست‌جمهوری پیروز شود- Thomas SAMSON / AFP

به گفته برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه، برنده انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آن کشور ممکن است مارین لوپن، سیاستمدار راست افراطی باشد.

او گفت ممکن است رهبر حزب اجتماع ملی که به دیدگاه‌های بیگانه‌هراسی شهرت دارد در انتخابات آینده پیروز شود و باید دربرابر انتخاب احتمالی او به ریاست‌جمهوری ایستاد.

خانم لوپن در انتخابات سال ۲۰۱۷ در رقابت با امانوئل ماکرون، رییس ‌جمهوری فرانسه، شکست خورد.

بنابر نظرسنجی‌ها، در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه که قرار است سال آینده برگزار شود، دختر ژان ماری لوپن، رهبر پیشین حزب جبهه ملی، رقیب اصلی آقای ماکرون است. پدر او بابت دیدگاه‌های نژادپرستانه در دادگاه محکوم هم شده بود.

وزیر اقتصاد فرانسه روز شنبه گفت: «همه می‌دانیم که امکان دارد مارین لوپن در انتخابات پیروز شود.» آقای لومر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی.اف.ام گفت: «این امکان سیاسی وجود دارد و باید در برابر آن ایستاد.»

براساس گمانه‌زنی‌ها خانم لوپن می‌تواند با بهره‌برداری از همه‌گیری کرونا و لطمه‌های اقتصادی ناشی‌از آن، در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری به پیروزی دست یابد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مورد نحوه مقابله آقای ماکرون با کووید-۱۹ دیدگاه یکپارچه‌ای وجود ندارد. برخی در فرانسه می‌گویند عملکرد او از سایر رهبران اروپا بهتر بوده است و برخی دیگر هم او را به بی‌کفایتی متهم می‌کنند.

از آغاز همه‌گیری در این کشور حدود سه‌میلیون و ۴۰۰هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. این ویروس جان بیش از ۸۱هزار نفر را گرفته و کُندی در اجرای برنامه واکسیناسیون هم مورد انتقاد قرار گرفته است.

خانم لوپن رهبر حزب راست‌گرای افراطی اجتماع ملی است که قبلا جبهه ملی نام داشت.

او ماه پیش، ممنوعیت بر سر گذاشتن روسری اسلامی در تمامی اماکن عمومی فرانسه را خواستار شد و ادعا کرد که این پوشاک «اسلام‌گرایان» است و «بینش‌های اسلام‌گرایی» را «تمامیت‌خواهانه و مرگ‌بار» خواند. او در کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۷ مدعی شده بود که فرانسه را دو «تمامیت‌خواهی» (جهانی‌سازی اقتصاد و بنیادگرایی اسلامی) تهدید می‌کند و ادعا کرد ورود مهاجران را ممنوع می‌کند و «پاسدار فرانسه» خواهد بود.

لوپن در سال ۲۰۱۶ انتخاب دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری ایالات‌ متحده آمریکا را «سنگی دیگر برای بنای دنیایی جدید» خوانده بود.

گزارش‌های تکمیلی در سایر خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان