آخرین دفاعیات مادر بابک خرمدین: اگر کمک نمی‌کردم من را هم می‌کشت

مادر بابک خرمدین در آخرین جلسه بازجویی، همدستی در قتل فرزندان و دامادش را پذیرفت

مادر بابک خرمدین به زندان بازگردانده شد تا پس از صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه کیفری ارجاع شود - ایرنا 

مادر بابک خرمدین صبح روز سه‌شنبه، ۱۴ دی ماه، برای بیان آخرین دفاعیاتش، در شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران حاضر شد.

به گزارش رکنا، او در آخرین دفاعیات خود به همدستی با همسرش در قتل فرزندان و دامادشان اعتراف کرد و گفت: «قبول دارم که با شوهرم در قتل بابک، آرزو و فرامرز همدست بودم. اکبر مرا در جریان نقشه قتل قرار می‌داد و من قرص را در غذا حل می‌کردم و به آن‌ها می‌خوراندم.»

ایران موسوی ۷۰ ساله قبلا اقرار کرده بود که در مثله کردن و بسته‌بندی اجساد به شوهر خود کمک کرده است و در این جلسه نیز با اقرار به اتهام خود، اظهارات قبلی را تایید کرد. او در عین حال گفت:‌ «از ترس شوهرم این کار را انجام می‌دادم تا مبادا سرنوشتی مشابه آن‌ها برای من رقم بخورد.»

با گرفتن آخرین دفاعیات مادر بابک خرمدین، او به زندان بازگردانده شد تا پس از صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه کیفری ارجاع شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مادر بابک خرمدین در خرداد ۱۴۰۰، با انتشار یک فایل صوتی، در سخنانی متناقض، خود را قربانی آزار، اذیت و تجاوز طولانی همسرش، اکبر خرمدین، دانست و شایعات موجود درباره آزار جنسی و تجاوز پدر خانواده به دخترش آرزو را تایید کرد. او در این فایل صوتی ادعا کرد که پس از ازدواج اجباری با اکبر خرمدین، سال‌ها قربانی خشونت و آزارهای جنسی همسرش بوده و همسرش او را زندانی کرده و فرزندانش را به قتل رسانده است.

بعد از انتشار این فایل صوتی، قاضی شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، اعلام کرد که ایران موسوی تحت فشار همسرش نبوده و از تمام ماجراها باخبر بوده‌ است.

کشف جنازه مثله شده بابک خرمدین در اکباتان یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های جنایی سال‌های اخیر است و این قتل فجیع خانوادگی افکارعمومی ایران را بسیار متاثر کرد. جسد بابک خرمدین، کارگردان و مستندساز، در اردیبهشت ۱۴۰۰ کشف و ماجرای قتل او به دست پدر و مادرش افشا شد. در ادامه پلیس دریافت که اکبر خرمدین، پدر بابک، ۱۰ سال قبل دامادش، فرامرز را که خواهرزاده‌اش هم بوده و سپس دخترش را کشته است.

با اعتراف متهمان، پسر و دختر دیگر اکبر به بخشش پدر و مادرشان رضایت دادند و برادر و خواهر فرامرز نیز از قصاص دایی خود گذشتند و از آنجا که مادر فرامرز بیماری روحی داشت و به دلیل کهولت سن و بیماری نمی‌توانست در این خصوص نظر بدهد، پرونده به مقام‌های عالی‌رتبه قضایی ارسال شد تا آن‌ها در این خصوص نظر دهند که به پرداخت دیه رای داده شد.

اکبر خرمدین که با اتهام سه قتل عمد روبه‌رو بود، در تاریخ ۳۰ آبان ۱۴۰۰، به‌ دلیل بیماری، در زندان جان باخت. با توجه به مرگ متهم اصلی پرونده و درخواست اولیای دم مبنی بر دریافت دیه، قرار شد از اموال اکبر خرمدین به خواهر او که مادر یکی از مقتولان است، به میزان سهمش دیه پرداخت شود.