جوبایدن: «می‌خواهی کشتی بگیریم؟»

نامزد ۷۶ ساله ریاست‌جمهوری سابقه پزشکی‌اش را منتشر خواهد کرد

Alex Wroblewski / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

جو بایدن، نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری، نگرانی درباره سن و صحت جسمانی خود را رد کرد و در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این که آیا سابقه پزشکی‌اش را منتشر خواهد کرد، گفت: «می‌خواهی کشتی بگیریم؟»

معاون سابق رییس‌جمهوری ایالات متحده قول داد که مدارک دال بر صحت جسمانی خود برای رهبری کشور را ارائه کند.

در صحبت با خبرنگاران در روز جمعه، او سعی کرد نگرانی‌های جاری را در این باره که ممکن است برای ریاست‌جمهوری امریکا کمی پیر باشد، بی‌اهمیت جلوه دهد. از او پرسیده شد که آیا حاضر است مدارک پزشکی خود را منتشر کند تا به نگرانی‌ها خاتمه دهد، وی پاسخ داد: «کدام نگرانی مرد حسابی؟ می‌خواهی کشتی بگیریم؟» او افزود: «هیچ دلیلی وجود ندارد که مدارک پزشکی خود را منتشر نکنم».

این مسئله زمانی بیشتر اهمیت یافت که در سومین مناظره دموکرات‌ها در تلویزیون سراسری، هولین کاسترو، نامزد ۴۴ ساله رقیب، سن آقای بایدن (که در زمان رییس‌جمهوری شدن احتمالی، ۷۸ ساله خواهد بود) را زیر سوال برد و گفت که او «درباره طرح بیمه بهداشتی خود سردرگم است». 

آقای کاسترو بارها تکرار کرد: «آیا چیزی را که خودتان دو دقیقه پیش گفتید، فراموش کردید؟» و آقای بایدن را (به اشتباه) متهم کرد که درک درستی درباره طرح بیمه بهداشتی خود ندارد.

کوری بوکر، دیگر نامزد جوان‌تر دموکرات‌ها با ۵۰ سال سن، بعد از مناظره در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «افراد بسیاری نگرانی‌هایی جدی درباره توانایی جو بایدن برای رسیدن به خط پایان بدون تلوتلو خوردن، دارند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 وضعیت این نظرات درباره صلاحیت روانی سناتور سابق ایالت «دلاور» برای ریاست جمهوری با چندی از اظهارات وی در کارازار انتخاباتی (برخی «گاف»‌ها و اظهارتی که بعضا متحجرانه و نژادپرستانه تلقی شده است)، بدتر هم شده است.

در مناظره پنج‌شنبه شب، به نظر رسید که او می‌گوید «مددکاران اجتماعی باید به‌طور مرتب به والدین سیاه‌پوست» سر بزنند، و در سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت آیوا نیز به مخاطبانش گفت: «بچه‌های فقیر درست مانند بچه‌های سفیدپوست باهوش و بااستعداد هستند».

در دومین مناظره نامزدها در ماه ژوییه، زمانی که به نظر رسید تفاوت میان پیامک و وبسایت اینترنتی را نمی‌داند، به طرز گسترده‌ای مورد تمسخر واقع شد . او به بینندگان گفت به Joe30330 سر بزنند، ولی سایتی به این نام و آدرس وجود ندارد. بعدا مشخص شد که دستیارانش به او گفته بودند به بینندگان بگوید به شماره Joe30330 پیامک بفرستند.

با این حال، آقای بایدن هنوز نفر اول نظرسنجی‌ها در رقابت با نه نماینده حاضر (دموکرات) است تا در انتخابات ۲۰۲۰ به مصاف دونالد ترامپ برود.

وی در روز جمعه و هنگام صحبت با خبرنگاران، گفت: «می‌دانم که از من انتقاد می‌شود، ولی انتقادات از من روز به روز کمتر می‌شود».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent