العربیه: حوثی‌های یمن کشتی باری با پرچم امارات را ربودند

ائتلاف عربی اعلام کرده است تمام اقدامات لازم را برای مقابله با این «دزدی دریایی» انجام می‌دهد

بندرگاه حدیده- AFP

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی اعلام کرد جنبش حوثی‌ها که کنترل بیشتر مناطق شمالی یمن را در دست دارند، یک کشتی باری با پرچم امارات متحده عربی را ربودند.

به گزارش العربیه، سخنگوی ائتلاف عربی اعلام کرده است که شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران کشتی باری «روابی» با پرچم امارات متحده عربی را در نزدیکی شهر حدیده یمن ربوده‌اند.

اعلام شده است که این کشتی حامل تجهیزات پزشکی برای یک بیمارستان صحرایی عربستان سعودی در جزیره سقطری و به سمت بندر جیزان در حرکت بود.

ائتلاف عربی از حوثی‌ها خواسته فورا کشتی را تسلیم کنند و افزوده که تمام اقدامات لازم را برای مقابله با «دزدی دریایی» انجام خواهد داد.

جنگ بین ائتلاف عربی و شبه نظامیان حوثی در ماه‌های اخیر شدت گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز یکشنبه، نیروهای ائتلاف به چهار هدف در صنعا، پایتخت یمن که محل نگهداری پهپادها و سکوهای پرتاب بود، حمله کردند. روز شنبه ۲۵ دسامبر نیز در یک حمله از سوی ائتلاف عربی، سه عضو شبه نظامیان حوثی که در یک خودروی نظامی در شمال غربی شهر حرکت می‌کردند، کشته شدند.

روز جمعه ۲۴ دسامبر، ائتلاف عربی اعلام کرد یک موشک حوثی‌ها که به شهر جیزان عربستان اصابت کرد، منجر به کشته شدن دو غیرنظامی شد.

حوثی‌ها همچنین حملات پهپادی و موشکی به عربستان سعودی را همزمان با ادامه حملات خود به شهر مهم استراتژیک «مارب» افزایش داده‌اند.

به گزارش شبکه خبری المسیره، یحیی سریع، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توقیف کشتی اماراتی در مقابل بندر الحدیده را تایید کرده است. به گفته او «کشتی اماراتی که در بندر الحدیده توقیف شد حامل تجهیزات نظامی بود و بدون مجوز وارد آب‌های یمن شد. این اقدام امنیت و ثبات مردم یمن را هدف قرار می‌دهد.» او بیان کرد که جزئیات کامل توقیف این کشتی را به زودی اعلام می‌کند.