سخنگوی ائتلاف عربی: سفیر ایران در یمن هدایت عملیات نظامی را بر عهده داشت

ائتلاف عربی: حوثی‌ها ظرف شش سال با ۴۳۰ موشک و ۸۵۱ پهپاد عربستان را هدف گرفتند

« حوثی‌ها از فرودگاه صنعا به عنوان پایگاهی برای حمله‌ها علیه عربستان سعودی استفاده می‌کنند»-FAYEZ NURELDINE / AFP

ترکی المالکی، سخنگوی  ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی اعلام کرد که حوثی‌ها از سال ۲۰۱۵ تا کنون به ۴۳۰ موشک بالیستیک و ۸۵۱ پهپاد مسلح عربستان سعودی را هدف گرفته‌اند. به گفته او این حمله‌ها به جان باختن ۵۹ غیرنظامی منجر شده است. ترکی المالکی همزمان به پاکسازی دو هزار و ۲۳۱ مین در هفته چهارم دسامبر اشاره کرد و گفت از آغاز پروژه پاکسازی ۲۹۸ هزار و ۴۱۲ مین خنثی شده است.

سخنگوی ائتلاف عربی همچنین حسن ایرلو سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در یمن که هفته گذشته درگذشت را نیز به هدایت برنامه‌ریزی‌ها برای عملیات نظامی حوثی‌ها متهم کرد. مقامات تهران علت مرگ ایرلو را «ابتلا به کرونا» اعلام کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترکی المالکی گفت که «شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران از فرودگاه صنعا به عنوان پایگاهی برای حمله‌ها علیه عربستان سعودی استفاده می‌کنند.» سخنگوی نیروی ائتلاف گفت که حوثی‌ها فرودگاه صنعا را نظامی کرده‌اند و از آن به عنوان مرکز اصلی انجام حمله‌های موشکی و پهپادی استفاده می‌کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در حمله‌های روز یکشنبه حوثی‌ها نیز دو نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروی ائتلاف با ارایه مستندات و تصاویری جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله را به کمک به شورشیان حوثی برای انجام حمله‌های موشکی و پهپادی متهم کرده است.

ترکی المالکی با اشاره به حزب‌الله از جامعه بین‌المللی خواست با اقدامات خصمانه این گروه تروریستی مقابله کند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵، یک سال پس از تصرف پایتخت یمن به دست حوثی‌ها، مداخله در یمن با هدف حمایت از دولت مشروع این کشور را آغاز کرده است.

جنگ یمن از هفت سال پیش آغاز شد و از آن پس عربستان سعودی بارها ایران را به تامین مالی و تسلیحاتی و آموزش شورشیان حوثی متهم کرده است.

ایران و حزب‌الله لبنان این اتهام‌ها را رد کرده‌اند.

بیشتر از جهان