آیا کار وزیر بهداشت ایران به استیضاح می‌کشد؟

نماینده مجلس: «آیا از وضعیت تاسف‌بار بیمارستان‌ها و بیماران مناطق محروم خبر دارید؟»

این اولین بار نیست که عملکرد بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت دولت سیزدهم که از شهریور کار خود را آغاز کرد، مورد انتقاد نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد- خبرگزاری برنا

نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس، در جلسه علنی امروز یکشنبه دوازدهم دی، با اشاره به عملکرد ضعیف وزیر بهداشت، از ارائه طرح استیضاح او به هیئت رئیسه خبر داد.

به گزارش ایلنا، کمال حسین‌پور خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: «آیا از وضعیت تاسف‌بار بیمارستان‌ها و بیماران مناطق محروم خبر دارید؟ شهرستان‌های محروم با کمبود شدید نیرو، پزشک متخصص، و تجهیزات بیمارستانی مواجه‌اند و در بیشتر بیمارستان‌های این مناطق سرم و دارو که نیاز ابتدایی بیماران است، یافت نمی‌شود.»

او با اشاره به این که وزارت بهداشت در ماه‌های گذشته در انجام تکالیف و وظایف خود درست عمل نکرده است، افزود: «برنامه‌های وزارت بهداشت در زمینه بهداشت عمومی و ارتقای سطح آن بسیار ضعیف و ناکارآمد است. برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر در زمان اخذ رأی اعتماد کنار گذاشته شده و اراده‌ای برای تحقق وعده‌ها در بدنه وزارتخانه دیده نمی‌شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس یازدهم همچنین گفت: «به دلیل ناتوانی وزیر بهداشت و مجموعه وزارتخانه، من و تعدادی از نمایندگان طرح استیضاح وی را تهیه کرده‌ایم و به‌زودی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود تا بتوانیم تاثیری هرچند اندک در کاهش درد و رنج هم‌وطنان خود در مراجعه به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها داشته باشیم.»

این اولین بار نیست که عملکرد بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت دولت سیزدهم که از شهریور کار خود را آغاز کرد، مورد انتقاد نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد. 

چهاردهم مهر نیز مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت مجلس، از طرح سوال از وزیر بهداشت و درمان به دلیل انتصاب‌هایی که کرده است خبر داد.

پزشکیان در توضیح سوالش از وزیر بهداشت و درمان گفت: «علت طرح این سوال، انتخاب و انتصاب‌های وزیر بهداشت و درمان است. کسانی که مدیر ‌می شوند باید تمام وقت در دانشگاه حضور داشته و در بیرون منافعی نداشته باشند، اما متاسفانه وزیر افرادی را انتخاب کرده که بیرون کار و مرکز دارند. طبیعی است که این افراد نمی‌توانند در دانشگاه به هیئت علمی‌ها و افراد دیگر بگویند در کارشان بمانند.»

به گفته او: «قبل از رای اعتماد به وزیر بهداشت، اعضای کمیسیون بهداشت با او صحبت کرده و او قول داده بود که در چارچوب قانون برنامه عمل می کند. قرار بود کسانی که مدیر می‌شوند و اعضای مشغول در دانشگاه، فقط در دانشگاه کار کنند. وزیر هم قول داد که این اتفاق بیفتد. اما متاسفانه در عمل این اتفاق نیفتاده. به همین دلیل از وزیر سوال کردیم تا در این باره در مجلس توضیح دهد.»