اتهام تعرض جنسی؛ شاهزاده اندرو گواهی پزشکی ارائه دهد

ویرجینیا جوفره، زنی است که شاهزاده اندرو پسر دوم ملکه انگلستان را به تعرض جنسی متهم کرده است

شاهزاده اندرو دوک یورک اتهام‌ها را تکذیب کرده است - CHRIS JACKSON / AFP

وکلای مدافع ویرجینیا جوفره، زنی که شاهزاده اندرو (پسر دوم ملکه انگلستان) را متهم به تعرض جنسی کرده است، از او خواسته‌اند شواهد پزشکی در اثبات این‌که بدنش قادر به تعرق نیست، ارائه دهد.

اسنادی که اخیرا به دادگاه تسلیم‌شده است نشان می‌دهد که وکلای خانم جوفره به دوک یورک [شاهزاده اندرو] گفته‌اند که مایل‌اند مدرک «نارسایی سلامتی» مورد ادعای او را مشاهده کنند.

فرزند ملکه انگلستان ضمن رد ادعای خانم جوفره مبنی بر این‌که در سال ۲۰۰۱  او را در یک کلوب شبانه در لندن ملاقات کرده است و به یاد می‌آورد که او عرق کرده بوده است، گفت این روایت نمی‌تواند صحت داشته باشد زیرا او در جنگ فالکند آسیب دیده است که بر اثر آن بدنش قادر به تعرق نیست.  

او همچنین گفته است در آن شب به‌خصوص در یک رستوران «پیتزا اکسپرس» در ناحیه «وکینگ» [لندن] بوده است.

تقاضای [وکلای مدافع خانم جوفره] برای ارائه این مدرک روز پنجشنبه –‌ یک روز پس از محکومیت گیلین مکسول، دوست نزدیک و سابق شاهزاده اندرو‌– افشا شد. خانم مکسول در پنج مورد اتهام استخدام و سوءاستفاده جنسی از دختران زیر سن قانونی برای جفری اپستین، محکوم شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تقاضا بخشی از پرونده شکایت خانم جوفره برای لطمه‌های عاطفی و ضرب‌وجرح است که در ماه اوت به دادگاه برد.

او مدعی است که در هفده‌سالگی در خانه مکسول در لندن و دو خانه دیگر اپستین مجبور به رابطه جنسی با شاهزاده اندرو شده است. دوک یورک این اتهام‌ها را تکذیب کرده است.

در میان دیگر اسناد مورد تقاضای وکلای خانم جوفره «اسناد مرتبط با هرگونه اتهام تعرض جنسی یا رابطه جنسی خارج از عقد ازدواج علیه شما» و نیز نام اشخاصی که شاهزاده اندرو می‌گوید در آن شب در رستوران پیتزا اکسپرس ملاقات کرده است، قرار دارد.

تا این لحظه، اندرو برتلر، وکیل مدافع شاهزاده اندرو تقاضای وکلای خانم جوفره را برای ارائه گواهی پزشکی بر این اساس رد کرده است که این امر «ارعاب بوده که در پی اطلاعات محرمانه و خصوصی و اسنادی بی‌ربط و جزئی است که منطقا به‌منظور کشف مدرکی قابل‌قبول محاسبه نشده است.»   

تیم حقوقی خاطرنشان می‌کند که محکومیت مکسول موقعیت اندرو را تغییر نمی‌دهد. آن‌ها می‌گویند در واقع دادرسی او برای خانم جوفره «فاجعه‌بار» بوده است، زیرا دادستان به دنبال شهادت یکی از قربانیان اپستین که گفت مکسول نبوده که او را استخدام کرده بلکه شخص خانم جوفره او را استخدام کرده است، از احضار خانم جوفره [به جایگاه شهود] خودداری کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان