شاهزاده اندرو، اتهام تعرض جنسی، مهلت تجدید نظر

شاکی ادعا می‌کند این عضو خانواده سلطنتی بریتانیا در ۱۷ سالگی او را آزار جنسی کرده است

شاهزاده اندرو، پسر دوم ملکه الیزابت دوم- BEN STANSALL / POOL / AFP

به شاهزاده اندرو هفت روز مهلت داده شده است تا از حکم دیوان عالی که می‌تواند زمینه را برای آغاز محاکمه مدنی وی در ایالات متحده به اتهام تعرض جنسی به یک نوجوان که قربانی جفری اپستین بوده فراهم کند، درخواست تجدیدنظر کند.

وکلای شاهزاده اندرو، ملقب به دوکِ یورک، باید تا هفته آینده به دیوان عالی اطلاع دهند که آیا می‌خواهند تصمیم دادگاه مبنی بر ابلاغ رسمی اتهام به دوک را به چالش بکشند یا خیر. 

این تصمیم به دنبال مجادله‌ای حقوقی‌ اعلام می‌شود بر سر این که که آیا وکلای «ویرجینیا رابرتس جوفری»، زنی که ادعا می‌کند این عضو خانواده سلطنتی بریتانیا در ۱۷ سالگی او را آزار جنسی کرده است، مدارک قانونی را آن‌گونه که باید به شاهزاده اندرو ابلاغ کرده است یا خیر.

دعاوی مدنی تنها زمانی آغاز می‌شود که خواهان به خوانده اطلاع دهد که شکایت قانونی علیه او آغاز شده است.

وکلای خانم جوفری گفته‌اند که اسناد مربوطه را در خصوص شکایت علیه پسر دوم ملکه از راه‌های مختلف، از جمله از طریق پست و تحویل مدارک به افسر پلیسی که جلوی خانه‌اش در کاخ وینزور نگهبانی می‌داده است، ابلاغ کرده‌اند.

روز چهارشنبه، دیوان عالی موافقت کرد که خود مدارک را به دوک یورک تحویل دهد، اما تصور این است که تیم حقوقی شاهزاده اندرو این تصمیم را به چالش بکشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیوان عالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «وکلای شاهزاده اندرو اعلام کرده‌اند که ممکن است تصمیم دیوان عالی مبنی بر به رسمیت شناختن اعتبار درخواست کنوانسیون هیگ برای ابلاغ اتهام توسط وکلای خانم جوفری را به چالش بکشند.»

«دیوان عالی دستور داده است که هر گونه مخالفتی باید تا پایان ساعت اداری در ۲۴ سپتامبر انجام شود.»

کنوانسیون ابلاغ مدارک قضایی لاهه، معاهده‌ای بین‌المللی در خصوص درخواست بین کشورها برای ارائه شواهد در امور مدنی یا تجاری است.

در آن سوی اقیانوس اطلس، وکلای خانم جوفری، شاهزاده اندرو را متهم کرده‌اند که «فعالانه از تلاش برای تحویل سند اتهام گریخته است.» یک قاضی آمریکایی حکم داده است که این سند را به‌سادگی می‌توان به وکلای او در لس‌آنجلس تحویل داد.

خانم جوفری در ماه اوت علیه شاهزاده اندرو شکایت کرد و او را متهم کرد که در لندن، در منزل «گلین مکسوِل» که  ظاهرا دوست دختر اپستین بوده است و در محافل اعیانی چهره‌ای ساخته شده است، به او تعرض جنسی کرده است.

شاهزاده اندرو همیشه این اتهامات را علیه خود که پس از بازداشت مجدد و مرگ در بازداشت آقای اپستین در سال ۲۰۱۹ دوباره مطرح شد، رد کرده است.

آقای اپستین، دوست قدیمی دوک یورک، در سال ۲۰۰۸ به اجیر کردن نوجوانان برای تن‌فروشی اعتراف کرد. تصور می‌شود که وی ده‌ها سال برای سوء استفاده جنسی از دختران نوجوان آنها را در سراسر جهان قاچاقی جا‌به‌جا کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان