کمک‌های بشردوستانه عربستان سعودی به کابل رسید

کمک‌های عربستان سعودی شامل غذا و وسایل زمستانی است و بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود

«بی‌توجهی به مردم افغانستان و گسترش فقر در آن کشور، پیامدهای ناگوار امنیتی برای کشورهای منطقه دارد» - توییتر مركز الملك سلمان للإغاثة

روز جمعه، ۱۰‌دی‌ماه، محموله کمک‌های بشردوستانه دولت عربستان سعودی شامل ۳۶۰ تن مواد غذایی و نیازهای فوری برای سرپناه به کابل رسید. این محموله با ۱۶ کامیون از مرز تورخم وارد افغانستان شد و به کابل رسید.

بر اساس گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، این کمک‌های بشردوستانه شامل ۱۱۰۰۰ کیسه آرد، ۵۵۰۰ سبد غذایی، ۳۵۹۳ پتو و ۳۰۷۲ کیسه وسایل زمستانی است. خبرگزاری عربستان سعودی نوشت که این کمک‌ها را مرکز امداد و کمک‌های بشردوستانه ملک سلمان، برای کمک به مردم افغانستان به کابل فرستاده است.

این کمک‌ها قرار است با هماهنگی جمعیت هلال‌احمر افغانستان و طالبان بین افراد و خانواده‌هایی که فهرست آنان از قبل تهیه‌شده است، توزیع شود. پیش‌ازاین نیز چندین محموله کمک‌های بشردوستانه عربستان سعودی به کابل رسیده بود.

دکتر عبدالله الربیعه، مشاور دربار سلطنتی و سرپرست عمومی مرکز امداد و فعالیت‌های بشردوستانه ملک سلمان اواخر آذرماه اعلام کرد که دولت عربستان سعودی، به‌ویژه مرکز امداد ملک سلمان، در نظر دارد برای کمک به مردم افغانستان بسته‌های کمکی بشردوستانه به‌ویژه غذا و امکانات برای سرپناه را به افغانستان بفرستد. به گفته الربیعه، بخشی از این کمک‌ها با هواپیما از ریاض به کابل منتقل می‌شوند و بخش دیگر را پاکستان تهیه کرده و به کابل منتقل می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در کنفرانس وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی که ۲۸ آذر در اسلام‌آباد برگزار شد از همه کشورهای جهان به‌ویژه از اعضای سازمان همکاری‌های اسلامی درخواست کرد با بسیج کمک‌های بشردوستانه‌ از وقوع فاجعه انسانی در افغانستان جلوگیری کنند.

فیصل بن فرحان هشدار داد که بی‌توجهی به مردم افغانستان و گسترش فقر در آن کشور، پیامدهای ناگوار امنیتی برای کشورهای منطقه دارد و باید تلاش شود تا یک اجماع منطقه‌ای برای حمایت از مردم افغانستان شکل بگیرد.

در پی فروپاشی دولت پیشین افغانستان و بازگشت طالبان به قدرت در پانزدهم اوت، کمک‌های جامعه‌جهانی به افغانستان متوقف شد و میزان فقر و گرسنگی در افغانستان افزایش یافت.

بر اساس گزارش‌های سازمان ملل، بیشتر از ۲۳ میلیون انسان در افغانستان به کمک‌های فوری درزمینه غذا و سرپناه نیاز دارند و اگر مقدار کمک‌های بشردوستانه افزایش نیابد و راه‌های ارسال کمک به مردم افغانستان تسهیل نگردد، به‌دلیل سرما و فقر، فاجعه انسانی رخ خواهد داد.