ستاره پاپ: از ظاهر خودم خجالت می‌کشم

پست بی‌بی رکسا بیش از یک‌میلیون و‌دویست هزار بیننده داشت و موج پیام‌های پشتیبانی را به سویش سرازیر کرد

بی‌بی رکسا، خواننده پاپ، ناراحت است، چون فکر می‌کند هرگز پیش‌ از این، چنین «سنگین‌وزن» نبوده است - MATT WINKELMEYER / AFP

به دنبال گفته‌های صریح و صادقانه بی‌بی رکسای خواننده در مورد مشکلاتی که با شکل ظاهرش دارد، هواداران او با ارسال پیام‌هایی از او حمایت کرده‌اند. روز دوشنبه، این خواننده ۳۲ ساله در ویدیویی که در تیک‌تاک به اشتراک گذاشت در مورد احساساتش پیرامون افزایش وزن و پیامد آن بر اعتمادبه‌نفس‌اش درد‌دل کرد.

رکسا ویدیوی «به‌روز صادقانه» را با اشاره به فصل تعطیلات (عید کریسمس و سال نوی میلادی) آغاز می‌کند که قرار است در آن احساس «شادی» کند، اما او ناراحت است، چون فکر می‌کند هرگز پیش‌ از این، چنین «سنگین‌وزن» نبوده است. خواننده ترانه «اسمم را بگو» با چشم گریان ضمن اشاره به این‌که احساس «چندش» می‌کند، گفت: «یک دقیقه‌ پیش خودم را وزن کردم و دلم نمی‌خواهد بگویم چند کیلو بودم چون خجالت می‌کشم.»

رکسا که نام واقعی‌اش «بلتا رکسا» است، سپس گفت مثل همیشه در شبکه‌های اجتماعی فعال نبوده است، چون «احساس خوبی در مورد خودش» ندارد. این خواننده که اغلب برخورد مثبت به شکل و ظاهر را ترغیب می‌کند، در ادامه گفت: «و وقتی حس خوبی ندارم، نمی‌خواهم چیزی را به اشتراک بگذارم.»

رکسا همچنین به طرفدارانش گفت فکر می‌کند پیام‌های گذشته‌اش پیرامون مثبت بودن در مورد شکل ظاهر از «نقطه درد و گیجی» سرچشمه می‌گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او اذعان داشت که «در کمک به خودم یا دوست داشتن خودم» در زحمت است. این تیک‌تاک که بیش از یک‌میلیون و‌دویست هزار بیننده داشت، موج پیام‌های پشتیبانی از رکسا را که بیش از هفت میلیون و‌صدهزار طرفدار دارد، به‌سوی او سرازیر کرد. الیویا پونتون که یک شخصیت تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی است نوشت: «شماره‌ها تنها شماره‌اند. خواهش می‌کنم نگذار به‌سلامت روانت صدمه بزنند. تو در ظاهر و باطن واقعا خیره‌کننده‌ایی. این را داری [قدرتش را داری].»

کاربر دیگری نوشت: «من از چهارسال پیش دیگر خودم را وزن نکردم. من روی آنچه به من شادی می‌دهد تمرکز می‌کنم و تصمیم می‌گیرم. اندازه بدنم عوض می‌شود اما عشق و ارزش‌هایم نه.»

سایرین از رکسا برای به اشتراک گذاشتن این پست صادقانه تشکر کرده‌اند. یکی از کاربران گفت: «این [پیامی] قوی است. بسیاری از زنان فکر می‌کنند شخصیت‌های محبوب مشکلات آن‌ها را ندارند. این بسیار تازه و جالب است و من قول می‌دهم بهتر خواهد شد.»  فرد دیگری افزود: «از این‌که آسیب‌پذیری ممنونم.»

ویدیوی رکسا یک هفته پس از توییتی به اشتراک گذاشته‌شده است که در آن در پیامی حمایت‌کننده به طرفدارهایش که احساس اندوه می‌کنند، یادآوری کرد که «آن را دارند [قدرتش را دارند]» و آن را «پشت سر» خواهند گذاشت.

او نوشت: «به کسی که در این فصل تعطیلات [کریسمس] احساس اندوه می‌کند، آن [قدرتش] را داری و آن را پشت سر خواهی گذاشت. با مهر.» این نخستین باری نیست که این خواننده از صفحه‌اش برای مسائل مربوط به شکل ظاهر و ترغیب دوست داشتن خود استفاده می‌کند. او پیش‌تر افشا کرد که به بدنش «عشق» نشان می‌دهد «هرچند گاه این کاری دشوار» است.

او در ماه مارس در زیر تصویر اینستاگرامی خود نوشت: «هرچه سعی می‌کنم مثل خوانندگانی که با تماشایشان بزرگ شدم، یک خواننده پاپ لاغر باشم، به‌نظر می‌رسد نمی‌توانم این کار را به‌گونه‌ای که طبیعی باشد و [در آن] احساس سلامتی کنم، انجام دهم. غذا خوردن را دوست دارم. ورزش می‌کنم. آب می‌آشامم. نهایت سعی خودم را می‌کنم. ریتم بدنم را دنبال می‌کنم. هرچند گاه نشان دادن عشق به بدنم دشوار می‌شود. #هر بدنی زیباست.»

رکسا در ماه ژوئن نقشش را در نفوذ در دیگران، پذیرفت. او در گفتگو با نشریه «پیپل» گفت: امیدوار است «برای زنان برای دوست داشتن بدنشان و حس زیبایی در هراندازه‌ای که هستند، الهام‌بخش باشد.»

 

© The Independent

بیشتر از زندگی