اولین نماینده امارات در راه مسابقات زن شایسته جهان

نخستین دوره رقابت‌های دختر شایسته نیز امسال در امارات برگزار شد

«خانم جهان» یا زن شایسته اولین مسابقه زیبایی برای زنان متأهل است که از سال ۱۹۸۴ به‌موازات «دختر شایسته» که برای زنان مجرد بود بر پا شد-instagram/debanjalikamstra

دیبنجلی کامسترا، نخستین «زن شایسته» امارات سفر خود را برای شرکت در مسابقه جهانی زیبایی آغاز کرد.

دیبنجلی کامسترا اولین زن شایسته امارات متحده عربی، سفر خود را به ایالات‌متحده پیش از آغاز مسابقه زن شایسته جهان ۲۰۲۲ آغاز کرد.

کامسترا که اهل هند است، اما در ۱۳ سال گذشته در دبی زندگی کرده، از سوی برگزارکنندگان آمریکایی این مسابقه جهانی در ماه سپتامبر به‌عنوان نماینده امارات دعوت شد. او در میان ۷۲ شرکت‌کننده‌ای خواهد بود که برای تاج جهانی که به گفته این سازمان «تجلیل از منحصربه‌فرد بودن زنان متاهل» است، رقابت می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کامسترا به همراه همسرش روز سه‌شنبه به شهر نیویورک رسید تا پس از تعطیلات یک‌هفته‌ای خود به لاس‌وگاس، جایی که رقابت جهانی مشهور در ۹ ژانویه آغاز می‌شود و در ۱۵ ژانویه به پایان می‌رسد، سفر کند.

کامسترا به رسانه‌ها گفت: «من سه کسب‌وکار و دو فرزند زیبا در امارات دارم، خیلی مشغول و پراضطراب هستم. احساس می‌کردم قبل از مسابقه به کمی استراحت نیاز دارم. می‌خواهم ۱۰۰ درصد روی مسابقه متمرکز باشم.»

به گزارش نشریه نشنال، دیبنجلی امیدوار است که در طول رقابت بتواند با بقیه شرکت‌کنندگان «یک خواهرخواندگی» ایجاد کند و حتی برای هر یک از آن‌ها پیشاپیش هدیه کوچکی را به شکل گوی‌های تزیینی کریسمس با نقش برج العرب و سواحل اطراف آن فرستاده است.

او همچنین قصد دارد از طرف امارات هدیه‌ای به بنیان‌گذار این مسابقات بدهد، اما تنها چیزی که در حال حاضر می‌گوید این است که این هدیه به شاهین ربط دارد، زیرا او شاهین را به‌عنوان موضوع کلی برای نمایندگی کشورش در مسابقه انتخاب کرده است. لباس ملی او که توسط طراح فیلیپینی کری سانتیاگو خلق‌شده است نیز الهام گرفته از شاهین است.

او می‌گوید: «من خیلی هیجان‌زده هستم. هیچ راهنمایی ندارم (چون) قبل از من هیچ‌کس این کار را نکرده بود. من بسیار مفتخرم که نماینده امارات هستم. حتی یک‌بار هم احساس نکردم که یک مهاجر هستم. من معتقدم میهن‌پرستی از جایی به جز از درون سرچشمه نمی‌گیرد. این کشور به من کمک کرده است که از یک کودک کوچک به یک زن بالغ تبدیل شوم، بنابراین وقت آن است که جبران کنم. این تنها چیزی است که در قلبم دارم.»

او پیش‌تر گفته بود که از نظر برگزارکنندگان مسابقه شهروند امارات نبودنش مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

از زمانی که رأی‌گیری عمومی برای این مسابقه آغازشده، کامسترا حمایت زیادی دریافت کرده است: «بودن من در جمع ۱۵ نفر برتر، پیام بزرگی برای جهان در مورد فراگیری و تنوع در امارات خواهد بود. ما به‌تازگی ۵۰ سالگی امارات به‌عنوان یک ملت را جشن گرفتیم و دستاوردهای عظیمی به دست آورده‌ایم.»

«خانم جهان» یا زن شایسته اولین مسابقه زیبایی برای زنان متأهل است که از سال ۱۹۸۴ به‌موازات «دختر شایسته» که برای زنان مجرد بود بر پا شد. این مسابقه در حال حاضر بزرگ‌ترین مسابقه از نوع خود در جهان است.

مسابقه زن شایسته جهان ۲۰۲۰ در ۶ دسامبر ۲۰۱۹ در لاس‌وگاس، نوادا برگزار شد و کارولین جوری از سریلانکا تاج را از آن خود کرد. مسابقه سال ۲۰۲۱ به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ لغو و سلطنت جوری تا مسابقه بعدی تمدید شد. بااین‌حال، در آوریل ۲۰۲۱، کیت اشنایدر از ایرلند به دنبال استعفای جوری تا انتخاب نفر بعد در روز ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲ صاحب‌عنوان خانم جهانی شد.

بیشتر از مُد و زیبایی