نخستین دوره رقابت‌های دختر شایسته امارات برگزار می‌شود

برنده این رقابت به‌عنوان نماینده امارات متحده عربی در مراسم جهانی انتخاب دختر شایسته در اسرائیل شرکت می‌کند

مراسم دختر شایسته ۲۰۲۰ به‌علت همه‌گیری جهانی کرونا در ماه مه ۲۰۲۱ در ایالات‌متحده آمریکا برگزار شد- Rodrigo Varela/Getty Images/AFP

نخستین دوره رقابت‌های انتخاب دختر شایسته امارات متحده عربی ماه آینده در شهر دبی برگزار می‌شود. برنده این رقابت‌ها به‌عنوان نماینده امارات متحده عربی در مراسم جهانی انتخاب دختر شایسته شرکت خواهد کرد.

هفتادمین دوره مراسم بین‌الملی انتخاب «دختر شایسته» یا «دوشیزه جهان» (Miss Universe) سال ۲۰۲۱ در ماه دسامبر برای نخستین‌بار در شهر ساحلی ایلات، در جنوب اسرائیل برگزار می‌شود و امارات متحده عربی قصد دارد نماینده‌ای از آن کشور به این مراسم بفرستد. شصت‌ونهمین دوره این رقابت‌ها برای انتخاب دختر شایسته ۲۰۲۰ به‌علت همه‌گیری جهانی کرونا در ماه مه سال ۲۰۲۱ در شهر هالیوود ایالت فلوریدای ایالات‌متحده آمریکا برگزار شد.  

روزنامه انگلیسی‌زبان «نشنال»، چاپ ابوظبی، روز دوشنبه، ۱۹ مهرماه (۱۰ اکتبر)، گزارش داد که درپی اعلام خبر ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در رقابت‌های دختر شایسته امارات متحده عربی (Miss Universe UAE) در روز پنج‌شنبه، بیش از ۱۲هزار نفر متقاضی شرکت در آن شده‌‌اند. 

براساس این گزارش، مراجعه به وب‌سایت دختر شایسته امارات در نخستین ساعت نام‌نویسی از شرکت‌کنندگان آن‌قدر زیاد بوده که وب‌سایت برای مدتی از دسترس خارج شده است. 

جاش یوگن، مدیر نهاد برگزارکننده دختر شایسته امارات، در این زمینه به روزنامه نشنال گفت: «می‌دانستم که برای رویدادی تاریخی فراخوان داده‌ایم، اما انتظار چنین پاسخی را نداشتیم.»  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس فراخوان منتشرشده، همه زنان ۱۸ تا ۲۸ ساله شهروند امارات متحده عربی یا ساکن آن کشور با سابقه بیش از سه‌ سال اقامت، می‌توانند در این رقابت شرکت کنند. یوگن از نام‌نویسی تعدادی از زنان اماراتی‌ در کنار ساکنان آن کشور خبر داد و گفت: «این مراسم به مدت ۷۰ سال برگزار شده است و ما برای نخستین‌بار، نماینده‌ای از امارات در آن خواهیم داشت.»

نام‌نویسی آنلاین برای حضور در رقابت‌های دختر شایسته امارات از هفتم اکتبر آغاز شده و افراد منتخب برای شرکت در رقابت‌ها، روز ۱۵ اکتبر به هتل الحبتور پالاس دبی دعوت می‌شوند. پس از آن در ۲۰ اکتبر نام ۳۰ زن اعلام می‌شود که روز هفتم نوامبر در مراسم نهایی دختر شایسته امارات در لاپرل در الحبتور سیتی دبی حضور خواهند داشت.

از زمان اعلام اسامی شرکت‌کنندگان نهایی تا برگزاری مراسم، آن‌ها در فعالیت‌های مختلفی شامل عکاسی، فیلمبرداری تجاری و مصاحبه خصوصی با هیئت داوران شرکت می‌کنند. 

مراسم نهایی نیز رویدادی سه‌ساعته خواهد بود که شامل مراحل مختلف ازجمله ارائه بیانیه شخصی، حضور با لباس ورزشی، لباس شب و مصاحبه است. به گفته یوگن، گروه برگزارکننده تصمیم گرفته‌اند که «به احترام» فرهنگ امارات متحده عربی مرحله حضور با لباس شنا را از برنامه کنار بگذارند. 

او می‌افزاید: «ما قصد داریم نوع متفاوتی از مراسم را برگزار کنیم و به‌جای اجرای رژه زیبایی، قصد داریم بر شخصیت شرکت‌کنندگان تمرکز کنیم.» 

یک سال پس از «پیمان ابراهیم» و برقراری روابط میان دو کشور امارات متحده عربی و اسرائیل، علاوه‌بر افزایش چشمگیر روابط تجاری و اقتصادی، دو کشور از قصدشان برای همکاری و مشارکت در عرصه‌های مختلف، ازجمله فرهنگ و هنر و ورزش خبر داده‌اند.

از ابتدای ماه جاری اسرائیل با برقراری غرفه‌ای در اکسپو دبی برای نخستین‌بار در یک رویداد بزرگ نمایشگاهی در یک کشور عربی شرکت کرده است. امارات متحده عربی نیز قصد دارد ماه دسامبر در مراسم انتخاب دختر شایسته جهان در اسرائیل شرکت کند.       

بیشتر از مُد و زیبایی