بازیکنان تیم‌های ملی فوتبال چین دیگر حق خال‌کوبی ندارند

مقام‌های دولت چین به کارگیری بازیکنانی که خال‌کوبی دارند را برای تیم‌های ملی‌ زیر ۲۰ سال ممنوع کرده است

بازیکنان تیم ملی و تیم جوانان زیر ۲۳ سال از خال‌کوبی‌های تازه منع شده‌اند و به کسانی که از پیش خال‌کوبی دارند، توصیه شده است آن‌ها را پاک کنند-STR / AFP

به گزارش گاردین، مقام‌های دولت چین فوتبالیست‌های این کشور را از خال‌کوبی منع کرده و به بازیکنان تیم ملی فوتبال این کشور که خال‌کوبی دارند، دستور داده‌اند خال‌کوبی خود را پاک یا پنهان کنند تا برای جامعه الگوی خوبی باشند.

بسیاری از فوتبالیست‌های برجسته چینی خال‌کوبی دارند؛ برای نمونه ژانگ لین‌پنگ که به او گفته شده است زمانی که برای تیم ملی و باشگاه گوانگ‌ژو بازی می‌کند، خال‌کوبی‌های خود را بپوشاند.

اداره کل ورزش چین در بیانیه‌ای از «پرتوان‌تر کردن مدیریت بازیکنان فوتبال» سخن گفته و اعلام کرده است که فدراسیون فوتبال چین برای بازیکنان تیم ملی مقررات انضباطی تعیین می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر طبق این بیانیه، تیم‌های ملی در تمام سطوح باید مقررات مربوط را اجرا کنند و با نمایش «روح مثبت فوتبالیست‌های چین» الگوی خوبی برای جامعه باشند.

بازیکنان تیم ملی و تیم جوانان زیر ۲۳ سال از خال‌کوبی‌های تازه منع شده‌اند و به کسانی که از پیش خال‌کوبی دارند، توصیه شده است آن‌ها را پاک کنند. در  شرایط خاص و با موافقت تیم، می‌توان در تمرین‌ها و مسابقات خال‌کوبی موجود را پوشاند.

این بیانیه به کارگیری بازیکنانی که خال‌کوبی دارند را برای تیم‌های ملی‌ زیر ۲۰ سال ممنوع کرده است.

اداره کل ورزش چین افزوده است که تیم‌های ملی باید «فعالیت‌های پرورشی سیاسی و ایدیولوژیکی» را سازمان دهند تا روحیه میهن‌پرستانه بازیکنان تقویت شود. در این بیانیه ادعا شده است که با چنین اقدام‌هایی، «می‌توان احساس هدف‌یابی، مسئولیت‌پذیری و افتخار» را تقویت کرد و تیمی ملی ساخت که «در بازی، زیبا و خوب بجنگد و پیروز شود».

بیشتر از فوتبال