منچستریونایتد با خوش‌شانسی از شکست مقابل نیوکاسل فرار کرد

منچستریونایتد در روزی که اصلا بازی خوبی ارائه نداد، به‌تساوی یک‌ بر یک رسید

تیم نیوکاسل و منچستریونایتد در ورزشگاه سنت جیمز پارک شهر نیوکاسل به نتیجه تساوی یک بر یک رسیدند - Paul ELLIS / AFP

در آخرین دیدار هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان، دو تیم نیوکاسل و منچستریونایتد در ورزشگاه سنت جیمز پارک شهر نیوکاسل به مصاف یکدیگر رفتند و در انتها به‌تساوی یک‌ بر یک رسیدند و شاگردان رالف رانگنیک با خوش‌شانسی از یک شکست حتمی فرار کردند.

یونایتد از جمله تیم‌های درگیر با کرونا‌ در این ۱۰ روز اخیر بود و دو مسابقه قبلی شیاطین سرخ به دلیل ابتلای چند تن از بازیکنان و دیگر اعضای تیم لغو شد. آن‌ها تمرین‌های خود را تنها سه روز پیش از بازی مقابل نیوکاسل از سر گرفته بودند و خبر خوش برای آن‌ها بازگشت واران و کاوانی به ترکیب تیم بود. یونایتد در بازی مقابل نیوکاسل لیندلوف، مدافع مرکزی خود، را به دلیل ابتلا به کرونا در اختیار نداشت.

یونایتد در این مسابقه شروع خوبی نداشت و اشتباهات زیاد بازیکنان این تیم در دادن پاس‌های ساده، حتی به عدد ۳ نیز نمی‌رسید. در خط میانی این تیم، جایی که فرد برزیلی و مک تامینی در کنار یکدیگر بازی می‌کردند هم اشتباهات زیادی وجود داشت و انتقال توپ به خط حمله تیم، جایی که گرینوود و رونالدو حضور داشتند، غیرممکن بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یونایتد در سه بازی قبلی با هدایت رالف رانگنیک، مربی جدید و آلمانی خود، سه پیروزی به دست آورده بود و از طرف دیگر، تیم فوتبال نیوکاسل با سه شکست پیاپی به دنبال راهی برای فرار از انتهای جدول می‌گشت. در این مسابقه، کلاغ‌ها فرارتر از انتظار ظاهر شدند و با یک بازی بی‌نقص در همان نیمه نخست، موفق شدند با ضربه سنت ماکسیمین در دقیقه ۷، به گل اول برسند.

یونایتد در نیمه نخست خوش‌شانس بود که گل‌های بیشتری نخورد. حضور داوید دخیا در درون دروازه یونایتد برای آن‌ها معجزه‌بخش بود و او با واکنش‌های به‌موقع مانع از گلزنی بیشتر مهاجمان میزبان شد.

با شروع نیمه دوم، کار برای یونایتد کمی آسان شد و با آمدن کاوانی و سانچو به‌جای گرینوود و فرد، خط حمله یونایتد توان بیشتری پیدا کرد، اما این باعث نشد تا نیوکاسل از ضد حملات خود دست بکشد و در نیمه دوم بازهم این دخیا بود که ناجی دروازه یونایتد شد.

رونالدو در این مسابقه روز خوبی را پشت سر نگذاشت و نتوانست شوتی به سمت دروازه حریف ارسال کند. حملات زیاد یونایتد در دقیقه ۷۱ نتیجه داد و کاوانی تعویض طلایی مربی آلمانی لقب گرفت و با زدن گل تساوی، یونایتد را از یک شکست حتمی نجات داد.

منچستریونایتد در روزی که اصلا بازی خوبی ارائه نداد و مستحق شکست بود، مقابل نیوکاسل، تیم یکی مانده به انتهای جدول، به‌تساوی یک‌ بر یک رسید و با ۲۸ امتیاز جایگاهی بهتر از رده هفتم پیدا نکرد.

رانگنیک، سرمربی آلمانی یونایتد، دلیل عملکرد ضعیف تیمش در این مسابقه را ضعف جسمانی بازیکنان دانست. او در پایان مسابقه گفت: «ما در این هفته شرایطی خوبی نداشتیم و بازیکنان نتوانستند خوب تمرین کنند. از نظر بدنی در این مسابقه خوب نبودیم و همین موضوع باعث می‌شد تا از نظر ذهنی نیز مشکل داشته باشیم. ما در کنترل توپ ضعیف عمل کردیم و در حالی که تنها یک گل عقب بودیم، نتوانستیم موقعیت‌های زیادی ایجاد کنیم. از عملکرد بازیکنان اصلا راضی نیستم اما نکته خوب این است که توانستیم یک امتیاز را بگیریم.»

بیشتر از فوتبال