بازگشت و گلزنی لوکاکو برد چلسی را رقم زد

بدون‌ شک آبی‌های لندن این برد را به روملو لوکاکو، مهاجم بلژیکی خود مدیون‌اند

لوکاکو موفق شد در دقیقه ۵۶ مسابقه، پس از نزدیک به سه ماه، گلزنی کند - Oli SCARFF / AFP

پس از دو تساوی پیاپی در رقابت‌های لیگ برتر انگلستان، تیم فوتبال چلسی موفق شد در هفته نوزدهم رقابت‌ها و در مقابل استون ویلا سه بر یک به پیروزی برسد و بار دیگر خود را در جمع مدعیان قهرمانی قرار دهد.

بدون‌شک آبی‌های لندن این برد را به روملو لوکاکو، مهاجم بلژیکی خود مدیون‌اند. لوکاکو که بعد از یک دوره مصدومیت نسبتا طولانی و پشت سر گذاشتن بیماری کرونا، پس از غیبت در ۱۱ مسابقه، به رقابت‌ها بازگشته بود، با آمدن به زمین در نیمه دوم، نتیجه بازی را به سود چلسی تغییر داد.

آبی‌های لندن که در ورزشگاه ویلا پارک شهر بیرمنگام، مهمان استون ویلا بودند، در نیمه نخست، بازی قابل قبولی ارائه نکردند. در ابتدا، اشتباه ریس جیمز و گل به خودی او باعث شد تا میزبان در دقیقه ۲۸ یک بر هیچ پیش بیفتد و از طرفی، حملات گسترده استون ویلا در روزی که استیون جرارد، سرمربی خود، را به دلیل ابتلا به کرونا در کنار زمین نداشت، کار را برای مدافعان چلسی دشوار کرده بود؛ اما خط دفاعی چلسی به رهبری تیاگو سیلوا مانع از گلزنی مهاجمان میزبان شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دقیقه ۳۴ بازی، جورجینیو موفق شد گل تساوی برای چلسی را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند.

چلسی در نیمه دوم بازی، بهتری به نمایش گذاشت و پس از آمدن لوکاکو و متئو کوواچیچ که به‌جای کانته مصدوم به زمین آمد، حملات چلسی آهنگ دیگری یافت و لوکاکو موفق شد در دقیقه ۵۶ مسابقه، پس از نزدیک به سه ماه، گلزنی کند. او آخرین بار به همین تیم استون ویلا گل زده بود. لوکاکو در دقایق پایانی با حرکات ویران‌کننده خود دفاع خسته استون ویلا را به اشتباه انداخت و با گرفتن یک ضربه پنالتی، باعث شد تا جورجینیو گل سوم چلسی در این دیدار را به ثمر برساند. حضور لوکاکو هم به پیروزی چلسی در این بازی منجر شد و هم دوازدهمین برد آبی‌های لندن در این فصل از رقابت‌ها را رقم زد.

توماس توخل معتقد است که با اجازه بازی دادن به لوکاکو در این مسابقه کار خطرناکی کرده است. او پس از پایان بازی و برتری مقابل استون ویلا گفت: «بدون شک از این پیروزی خوشحالم و باید از بازیکنانم تشکری ویژه‌ بکنم. آن‌ها به دلیل فشردگی رقابت‌ها و غیبت تعدادی دیگر از بازیکنان بسیار خسته بودند؛ با این حال، امروز تلاش بسیار زیادی کردند. در مورد لوکاکو باید بگویم او نیازی به تعریف ندارد، بدون شک فوق‌العاده است. او یکی از بازیکنان کلیدی ما است. باید بگویم که او بدشانس بود و بازی‌های زیادی را به دلیل مصدومیت و بعد هم بیماری از دست داد. بنا به دستور پزشک نمی‌بایست بیشتر از ۴۵ دقیقه در زمین حضور پیدا می‌کرد ولی من تصمیم گرفتم کل نیمه دوم را بازی کند و ریسک بزرگی کردم. خوشحالم که نتیجه مثبت به همراه داشت.»

تیم فوتبال چلسی هم‌اکنون با ۴۱ امتیاز در رده سوم جدول لیگ برتر انگلستان قرار دارد.

بیشتر از فوتبال