کرونا به بابانوئل‌ها هم رحم نکرد

کووید باعث شد تعداد بابانوئل‌ها در ایالات متحده به شکل چشمگیری کاهش یابد

گروه‌های بابانوئل‌هااز موارد مرگ‌ومیر اعضایشان خبر داده‌اند - David Dee Delgado /AFP

امسال مراسم دیدوبازدید بابانوئل در سراسر آمریکا به‌دلیل همه‌گیری کووید بسیار متفاوت خواهد بود.

بنا به گزارش‌های نهادهای مرتبط با صنایع بابانوئل در آمریکا، همه‌گیری کووید برای آن‌ها در آمریکا نیز یک ضایعه بوده است. تعطیلی مراکز خرید و تلفات بیش‌ازحد به این صنعت خسارت زده است.

آمار منتشره از انجمن بابانوئل در آمریکا موسوم به «برادری بین‌المللی بابانوئل با ریش واقعی» (آی‌بی‌آر‌بی‌اس)، حاکی از مرگ ۵۵ تن از اعضای این انجمن در سال جاری است.

دیگر گروه‌های بابانوئل‌ها نیز از موارد مرگ‌ومیر اعضایشان خبر داده‌اند که بخشی به دلیل کووید و بخشی به خاطر کهولت سن بوده است.

کارلو کلم، بنیان‌گذار نهاد «سنتاز لاست راید» (Santa’s Last Ride) به نشریه «اسليد» گفت که امسال از میان دوستان نزدیک ۳۳۰ نفر درگذشته‌اند که به گفته او تنها «نوک کوچک کوه یخی» است [تعداد واقعی مرگ‌ومیر به‌مراتب بیشتر است.‌]

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استیون آرنولد، بنیان‌گذار «آی‌بی‌آر‌بی‌اس» می‌گوید بسیاری از ۱۹۰۰ عضو این انجمن در معرض خطر ابتلا به بیماری [کرونا] قرار داشته‌اند یا عموما بیمارند.

او به «اسلید» گفت: «بابانوئل‌های مرد و زن عمدتا اضافه‌وزن دارند. بسیار از آن‌ها بیش‌ازحد چاق‌اند. بسیاری مبتلابه مرض قند، بسیاری گرفتار بیماری قلبی یا نارسایی کلیه یا امراض دیگر‌اند.»

آقای کلم افزود که موارد مرگ‌ومیر [درمیان پاپانوئل‌ها] به‌خاطر همه‌گیری کووید بیشتر است. این امر اعضای «آی‌بی‌آر‌بی‌اس» و دیگر انجمن‌ها را تحت‌فشار بیشتری گذاشته است.

به‌رغم لغو یا تغییر برنامه‌های دیدوبازدید با بابانوئل‌ها در مراکز خرید، تقاضا برای آن‌ها در سال ۲۰۲۱‌با ۲۰درصد افزایش همراه بوده است.

لاندو لوتر، صاحب برنامه «تجربه بابانوئل» (Santa Experience) در «مرکز خرید آمریکا» می‌گوید: «هیچ‌یک از بابانوئل‌ها ما از بازگشت به روش‌های گذشته احساس راحتی نمی‌کرد.»‌

او به تارنمای اکسیوس گفت: «نگرانی آن‌ها از این‌که به آن‌ها تف بیندازند یا روی‌شان ادرار کنند نیست، نگرانی‌شان کووید-۱۹ است.»

کریسمس امسال در میان نگرانی‌های ناشی از سویه اومیکرون کووید برگزار می‌شود که موارد ابتلا به آن‌هم در سطح کشور و هم در شهرهایی ازجمله نیویورک در حال افزایش است.

© The Independent

بیشتر از جهان