دوشنبه تا جمعه؛ روزهای کاری بانک‌های بین‌المللی در امارات

رویترز: دویچه بانک و جی‌پی مورگان از سال آینده میلادی شنبه و یکشنبه تعطیل خواهند بود

امارات متحده عربی روزهای کاری هفته را  به دوشنبه تا جمعه ظهر تغییر داد-File/AFP

بانک‌های بین‌المللی در امارات متحده عربی مانند دویچه بانک و جی‌پی مورگان از سال آینده میلادی مطابق با برنامه دوشنبه تا جمعه که روزهای کاری در اغلب بازارهای جهانی است فعالیت خواهند کرد.

یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رویترز تایید کرد که دویچه بانک از سوم ژانویه ۲۰۲۲ روزهای کاری خود را به دوشنبه تا جمعه تغییر خواهد داد. به این ترتیب سیستم بانکداری امارات متحده عربی هماهنگی بیشتری با بازارهای بین‌المللی خواهد داشت.

براساس گزارش رویترز، جی‌پی‌ مورگان هم از دوشنبه تا جمعه فعال خواهد بود و برای اقامه نماز جمعه برای کارمندان مسلمان هم زمان استراحت در نظر می‌گیرد.

بلومبرگ نخست روز یکشنبه خبر تغییر روزهای کاری بانک‌های بین‌المللی در امارات را رسانه‌ای کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امارات متحده عربی هفتم دسامبر اعلام کرد که از سال جدید میلادیی روزهای کاری خود را به چهار‌و‌نیم روز در هفته تغییر می‌دهد. به این ترتیب شنبه و یکشنبه مانند بسیاری از کشورهای جهان، تعطیل خواهد بود و روز جمعه هم از صبح تا ظهر روز کاری خواهد بود.

این اقدام گام دیگری در راستای تلاش‌های امارات متحده عربی برای رونق اقتصادی و جذب سرمایه‌‌گذاری‌های خارجی و استعدادهای بین‌المللی به‌شمار می‌رود.

در برخی کشورهای منطقه از جمله ایران همچنان جمعه که آخرین روز کاری در اغلب کشورهای جهان به‌شمار می‌رود، روز تعطیل است.

امارات متحده عربی و عربستان سعودی و شمار دیگری از کشورهای عربی سال‌ها قبل در اصلاح روزهای تعطیل هفته، شنبه را تعطیل اعلام کردند.

بیشتر از جهان