هشدار وزیر بهداشت آلمان: موج پنجم کرونا در انتظار ماست

پیش‌بینی می‌شود سویه جدید ویروس کرونا موج عظیم ابتلا را در آلمان در پی داشته باشد

کارل لوترباخ از شیوع مجدد کرونا ابراز نگرانی کرد - Ronny Hartmann / AFP

کارل لوترباخ، وزیر بهداشت آلمان گفت که انتظار دارد موج پنجم ابتلا به کرونا این کشور را دربربگیرد.

به گزارش رویترز، او گفت که با توجه به وضعیت موجود، پیش‌بینی می‌شود سویه جدید ویروس کرونا «موج پنجم عظیم» ابتلا در این کشور را ایجاد کند.

این استاد سابق اپیدمیولوژی که پیش از این نیز در باره وضعیت کووید-۱۹ پیش‌بینی کرده بود، افزود: «آلمان باید برای چالشی آماده شود که تا به حال مشابهش را ندیده است.»

او همچنین تاکید کرد: «مطالعات در کشورهای دیگر نشان داده که سرایت سویه اومیکرون سریع‌تر از انواع قبلی صورت می‌گیرد و نباید نگاه خوش‌بینانه‌ای نسبت به سویه جدید داشت.»

کارشناسان دیگری نیز با ورود سویه اومیکرون و حتی پیش از آن نسبت به خطر بروز موج جدید ابتلا به کرونا  در این کشور هشدار داده‌اند. 

کریستوف نویمان-هفلین، ایمونولوژیست به دولت آلمان هشدار داده است: «اواسط ژانویه ۲۰۲۱ موج جدید اومیکرون غالب می‌شود و جای سویه دلتا را خواهد گرفت. شمار افراد مبتلا به این سویه کرونا افزایش پیدا خواهد کرد و صدها هزار نفر هر روز در معرض خطر ابتلا قرار می‌گیرند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آلمان واکسیناسیون به شکل گسترده انجام نشده و بسیاری از شهروندان تمایلی برای دریافت واکسن ندارند. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان با اشاره به برنامه دولت جدید برای تزریق ۳۰ میلیون دوز واکسن تا پایان سال جاری میلادی وعده داده بود که تا پایان دسامبر بسیاری از افراد واکسینه‌نشده، واکسن دریافت کنند اما آمارها نشان می‌دهد آلمان هنوز تا واکسیناسیون گسترده فاصله دارد.

در این کشور استقبال از دریافت دوز یادآوری واکسن کرونا به نسبت دوزهای اول و دوم بیشتر است و در دو ماه اخیر نزدیک به ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

بعد از پیدا شدن سویه اومیکرون، آلمان مجددا محدودیت‌های بهداشتی را اعمال کرد و مقرراتی برای منع حضور افراد واکسینه‌نشده در رستوران‌ها وضع شد. با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات پایان سال، وزیر بهداشت آلمان از کسانی که قصد سفر در تعطیلات را دارند خواسته که حتما آزمایش کرونا بدهند.

به گفته مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، موارد ابتلا به اومیکرون تاکنون در ۷۷ کشور جهان گزارش شده اما احتمالا این سویه جدید در بسیاری از کشورها وجود دارد ولی هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است. سازمان بهداشت اتحادیه اروپا هشدار داده که طی ماه‌های آتی، نیمی از موارد ابتلا به کرونا مربوط به سویه اومیکرون خواهد بود.

بیشتر از جهان