در روز تولد حجازی، استقلال به صدر جدول لیگ رفت

آبی‌پوشان تهرانی پس از یک سال و چهار ماه، در برابر تیم اصفهانی به پیروزی رسیدند

جعفر سلمانی در دقیقه ۳۶ دروازه سپاهان را باز کرد - عکس از ایرنا

در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و در پایان آبی‌پوشان تهرانی با یک گل از سد طلایی‌پوشان اصفهانی گذشته و با ۲۰ امتیاز به طور موقت به صدر جدول رده‌بندی صعود کردند.

این بازی در سالروز تولد ناصر حجازی، اسطوره فوتبال ایران و استقلال انجام شد.

به گزارش ایرنا، استقلال پس از ۵ تساوی در لیگ برتر هفته گذشته پیکان را با ۳ گل شکست داد تا با روحیه‌ای مناسب پا به این مسابقه بگذارد. فرهاد مجیدی به دنبال این بود با برتری مقابل زردپوشان دیار زاینده‌رود صدر جدول را هر چند به طور موقت به دست آورد.

تیم دوم جدول یعنی سپاهان که هفته گذشته در اصفهان صنعت نفت آبادان را از پیش رو برداشته بود نیز انگیزه‌های فراوانی برای رویارویی با استقلال  مدعی داشت. اصفهانی‌ها که فصل گذشته در دو بازی رفت و برگشت استقلال را از پیش رو برداشته به دنبال هت‌تریک برد مقابل آبی‌پوشان بودند.

در دقیقه ۳۶، سانتر دقیق مهدی‌پور از جناح راست را ژستد با ضربه سر به جعفر سلمانی پاس داد تا این بازیکن با کنترل مناسب و شوتی رو پا، دروازه کریستوفر کنت را باز کند تا استقلال تهران در سالروز تولد ناصر حجازی موقتا به صدر جدول لیگ برتر برود.

این چهل و سومین تقابل دو تیم در تاریخ لیگ برتر بود که باعث شد استقلال به شانزدهمین برد خود دست پیدا کند و از نظر تعداد برد از حریف خود پیشی بگیرد. ۱۲ مسابقه نیز با تساوی به اتمام رسیده و ۹۰ گل برای استقلال و ۷۵ گل برای سپاهان زده شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دو دیدار آخر این دو تیم پیش از مسابقه امروز(سه شنبه) با برتری سپاهان به اتمام رسیده بود تا آمار محرم نویدکیا در جدال با استقلال ۱۰۰درصد پیروزی باشد. آنها به ترتیب به نتایج ۲ بر هیچ و ۲ بر یک از سد استقلال گذشته بودند اما حالا این آمار به‌هم ریخت.

آبی‌پوشان تهرانی پس از برد ۲۰ مردادماه ۱۳۹۹ در دو تقابل بعدی به سپاهان باخته بودند و حالا پس از یک سال و چهار ماه پیروزی برای آنان رقم خورد. آخرین برد تیم تهرانی با هدایت فرهاد مجیدی در جام حذفی به دست آمده بود و حالا برد بعدی نیز بازهم با این سرمربی به بار نشسته است. مجیدی در چهار تقابل با سپاهان سه پیروزی و یک باخت داشته و حالا شکست دور برگشت فصل قبل مقابل نویدکیا را جبران کرد تا تقابل این دو سرمربی به تساوی کشیده شود.

بیشتر از فوتبال