نماینده مجلس خواستار برخورد با مجری منتقد شد

محمد دلاوری خطاب به سید کاظم موسوی: سرود ملی را با دبه زده‌اند؟

محمد دلاوری، مجری شبکه ۵ تلویزیون جمهوری اسلامی ایران - ایسنا

سید کاظم موسوی، نماینده‌ای که گفته بود افرادی که به دنبال واردات آلات موسیقی‌اند از ایران بروند، مدعی شد صحبت‌هایش تحریف شده است. او از رئیس سازمان صداوسیما خواست با مجری برنامه‌ای که از او انتقاد کرده بود، برخورد کند. محمد دلاوری، مجری شبکه ۵ تلویزیون جمهوری اسلامی ایران، خطاب به سید کاظم موسوی گفته بود: «شما به چه حقی برای مردم تعیین تکلیف می‌کنید؟»

در روزهای گذشته خبر منتشر شد که بر اساس آن، واردات آلات موسیقی و عینک آفتابی به ایران ممنوع اعلام شده بود. به دنبال انتشار این خبر، سیدکاظم موسوی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، به پایگاه خبری دیده‌بان ایران گفت: «افرادی که دنبال آلات موسیقی یا امیال شخصی خودشان‌اند، می‌توانند از ایران بروند.» این نماینده مجلس در ادامه گفت: « ورود آلات موسیقی به کشور به صلاح نیست، چون کشور ما جمهوری اسلامی است.»

موسوی درباره واردات عینک آفتابی هم مدعی شد که بودن و نبودن آن در زندگی مردم تفاوتی ایجاد نمی‌کند که ورودش الزامی باشد. او گفته بود: «اگر مردم از آن استفاده پزشکی می‌کنند و پزشک معالج به استفاده از آن توصیه کرده باشد، در این مورد اشکالی ندارد. اگر یک مکانیسم در چارچوب قانون برای استفاده از عینک آفتابی تبیین شود، استفاده از آن اشکالی ندارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اظهارنظر سید کاظم موسوی که با حدود ۵۰ هزار رای به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرده است، واکنش‌های زیادی را در رسانه‌ها و میان کاربران رسانه‌های اجتماعی به دنبال داشت. محمد دلاوری، مجری یکی از برنامه‌های تلویزیون جمهوری اسلامی ایران نیز به‌شدت از او انتقاد کرد و گفت: «شما به چه حقی برای مردم تعیین تکلیف می‌کنید؟ مگر سرود ملی ما را با دبه زده‌اند؟ آن کسی باید برود که بین مردم تفرقه می‌اندازد.»

کاظم موسوی در واکنش اخیر خود، علاوه بر تکذیب گفته‌های پیشین، مدعی شد که در این مسئله «مظلوم» واقع شده است و گفت: «از آقای جبلی انتظار می‌رود در این موضوع ورود کند چراکه نه تنها به بنده بلکه به کل مجلس توهین شده است.»

سید کاظم موسوی که روز سه‌شنبه، ۲۳ آذر، در جلسه علنی مجلس صحبت می‌کرد، مدعی شد که صحبت‌هایش تحریف شده است و او در مصاحبه‌اش بر «اولویت تامین کالاهای اساسی و معیشت مردم» تاکید کرده است.

او در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که در مصاحبه پیشین خود گفته بود: «چرا باید با وجود این‌همه شهدا و علمایی که داریم، آلات موسیقی به کشور وارد شود؟ افرادی که به دنبال آلات موسیقی یا امیال شخصی خودشان‌اند، کشور‌های دیگری هست؛ می‌توانند از ایران بروند.»