جوان‌ترین اسقف اسپانیا ازدواج کرد و از کار برکنار شد

اسقف اسپانیایی پس از ازدواج با نویسنده رمان‌ شهوانی و شیطانی، اختیارات مذهبی‌اش را از دست داد

در مذهب کاتولیک هر روحانی که ازدواج کند، حتی اگر ثبت ازدواج او به صورت مدنی باشد، مشمول تعلیق است- Pexels

جوانترین اسقف اسپانیا پس از ازدواج با یک روانشناس که به عنوان نویسنده کتاب‌های شهوانی و شیطانی معروف است، از اختیارات کلیسایی خود محروم شد.

به گزارش گاردین، در بیانیه کلیسایی که این اسقف در آنجا مشغول بود، آمده است: «خاویر ناول گوما، اسقف ممتاز سولسونا، در ۲۲ نوامبر ۲۰۲۱ با سیلویا کابالول در بارسلونا کرد. چنان که می‌دانید، هر روحانی که ازدواج کند، حتی اگر ثبت ازدواج او به صورت مدنی باشد، مشمول تعلیق است. بنابراین کلیسا عنوان این اسقف را حفظ می‌کند، اما او مجاز به انجام هیچ‌یک از نقش‌های مرتبط با این مسند، از جمله اداره مراسم مقدس نخواهد بود.»

در آن بیانیه به عواقب احتمالی دیگر برای این اسقف اشاره نشده است، اما تاکید شده که «ناول از استفاده از تمام حقوق و مسئولیت‌های ذاتی عملکرد اسقفی منع شده و و هر گونه فعالیت آموزشی از سوی وی، چه به صورت عمومی و چه خصوصی، ممنوع است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خاویر ناول گوما که در سال ۲۰۱۰ در سن ۴۱ سالگی به درجه اسقفی سولسونا دست یافته بود، جوان‌ترین اسقف اسپانیا و یکی از مذهبی‌های به‌شدت محافظه‌کار شناخته می‌شد. او در زمره افرادی بود که جن‌گیری می‌کنند و به لزوم درمان همجنس‌گرایان معتقد بود. این اسقف همچنین با حمایت از استقلال کاتالونیا جنجال برانگیخت. 

در اوت امسال نخست اعلام شد که اسقف ۵۲ ساله به دلایل شخصی از سمت خود کناره‌گیری کرده است، و چند هفته بعد خبر رسید که دلیل آن تصمیم ناگهانی، ازدواج او با کابالول، نویسنده آثاری از جمله «جهنم شهوت گابریل» بوده است. 

روانشناس و نویسنده ۳۸ ساله که این مقام مذهبی تصمیم به ازدواج با او گرفته است، به عنوان نویسنده‌ای جسور و نوآور توصیف شده که هرچند در نوشته‌هایش به آداب و رسوم اخلاقی مقید نیست، در دنیای چالش‌برانگیز ادبیات اثرگذار است. 

گفته می‌شود که ناول که در باره تصمیمش به ازدواج با او اعلام کرده است «من عاشق شده‌ام»، و در بارسلونا به دنبال پیدا کردن کار به عنوان کشاورز است.

بیشتر از جهان