فروش املاک کلیسا برای پرداخت غرامت به قربانیان آزار جنسی

حدود ۳۳۰ هزار کودک از سال ۱۹۵۰ تاکنون، در این نهاد مذهبی فرانسه قربانی آزار جنسی شده‌اند

کلیسای کاتولیک فرانسه اعلام کرد، در صورت لزوم برای پرداخت غرامت، وام می‌گیرد‌ـ Valentine CHAPUIS / AFP

کلیسای کاتولیک فرانسه اعلام کرد برای پرداخت غرامت به هزاران قربانی که در ۷ دهه گذشته مورد آزار جنسی کشیش‌ها قرار گرفته‌اند، اقدام به فروش املاکش خواهد کرد.

این اطلاعیه یک ماه پس‌ از آن صادر شده است که بر اساس تحقیق‌های گسترده کمیسیون مستقل بررسی آزارهای جنسی در کلیسا (CIASE) مشخص شد حدود ۳۳۰ هزار کودک از سال ۱۹۵۰ تاکنون، در این نهاد مذهبی فرانسه قربانی آزار جنسی شده‌اند.

اریک دومولن-بوفورت، اسقف اعظم فرانسه، روز دوشنبه ۸ نوامبر (۱۷ آبان) با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد در نشست مقام‌های مذهبی بلندپایه که در مکان مقدس لورد برگزار شد، مسئولیت نهاد کلیسا در این زمینه به رسمیت شناخته شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مولن-‌بوفورت گفت کلیسا تصمیم گرفت «مسیر شناسایی و پرداخت غرامت را طی کند».

این اسقف اعظم گفت صندوقی که اسقف‌ها برای تامین اعتبار تاسیس کرده‌اند «به هر میزان که لازم باشد املاک و سایر دارایی‌ها را به فروش خواهد رساند». او در ادامه افزود کلیسای کاتولیک همچنین در نظر دارد در صورت لزوم، وام هم بگیرد، اما در مورد میزان بودجه یا املاک فروشی حرفی نزد.

مولن-بوفورت گفت اسقف‌ها همچنین تصمیم گرفتند از پاپ بخواهند نمایندگانی ویژه تعیین کند تا در نظارت بر روند رسیدگی هر اسقف و اسقف‌نشین به پرونده‌‌ها کمک کنند.

بر اساس تحقیق‌هایی که در ماه اکتبر انجام گرفت، برخورد کلیسای فرانسه با این موضوع «سال‌ها بی‌اعتنایی کامل، عمیق و حتی بی‌رحمانه» بوده است و به‌جای حمایت از قربانیان، در پی حفاظت از خود بوده و درنتیجه، بر آزارهای سازمان‌یافته سرپوش گذاشته شده است.

پاپ فرانسیس همان موقع نتایج این تحقیق را «لحظه‌ای شرم‌آور» خواند و گفته بود از گزارش آزارهای جنسی که به ارکان این نهاد مذهبی لرزه انداخته غمگین است.

پاپ گفته بود: «نهایت تاسف و رنج خود را بابت ضربه‌های روحی وارده  به قربانیان اعلام می‌کنم و از اینکه کلیسا در تمام این مدت نتوانسته است این موضوع را در کانون دغدغه‌هایش قرار دهد شرمنده‌ام، شرمنده‌ایم و از صمیم قلب برایشان دعا می‌کنم.»

© The Independent

بیشتر از جهان