حضور جوکوویچ در رقابت‌های تنیس استرالیا قطعی شد

جوکوویچ تاکنون ۹ عنوان قهرمانی در این مسابقات را به‌دست آورده است

جوکوویچ ازجمله بازکنانی بود که مخالفت خود را با اجباری بودن واکسن برای تنیسورها اعلام کرد - AELTC / David Gray / AFP

رقابت‌های تنیس در سال ۲۰۲۱ برای نواک جوکوویچ شاید به بهترین شکل ممکن به پایان نرسید، چراکه او نتوانست به همراه تیم صربستان در رقابت‌های جام دیویس عنوانی را به‌دست آورد. اما او توانست سال را برای هفتمین بار به‌عنوان مرد شماره یک تنیس جهان به اتمام برساند و از رکورد پیت سمپراس آمریکایی عبور کند. جوکو در سال ۲۰۲۱ دستاوردهای زیادی داشت و موفق شد در سه گرند اسلم به قهرمانی برسد، اما ناکامی در رقابت‌های تنیس المپیک توکیو و گرند اسلم آمریکا تلخ‌ترین آن‌ها برای این تنیسور صاحب‌نام بود.

رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا همیشه برای او معنای خاصی دارد، چراکه او اسطوره این رقابت‌ها است و تاکنون ۹ عنوان قهرمانی در این مسابقات را به‌دست آورده است. برگزارکنندگان این مسابقات از ماه‌ها قبل اعلام کرده بودند که در صورت تصویب قوانین جدید در کشور استرالیا بازیکنان برای شرکت در این رقابت‌ها ملزم‌اند که واکسن کرونا را پیش از شروع رقابت‌ها دریافت کنند. ابتدا این موضوع با مخالفت بسیاری از بازیکنان مطرح دنیا مواجه شد، اما عده زیادی از بازیکنان تنیس نیز به‌خاطر شرکت در بسیاری از مسابقات و مسافرت‌های زیاد از این امر پیروی کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جوکوویچ از جمله بازیکنانی بود که مخالفت خود را با اجباری بودن واکسن برای تنیسورها اعلام کرده بود. نخست‌وزیر استرالیا نیز خطاب به ورزشکاران اعلام کرد که هیچ‌گونه معافیتی برای هیچ فرد خاصی وجود ندارد و همه به انجام آن الزام دارند. پدر جوکوویچ نیز چندی پیش در اظهارنظری اعلام کرده بود جوکو همانند او است و حرف زور را نمی‌پذیرد و به‌این‌ترتیب به نظر می‌آید در این رقابت‌ها حضور پیدا نکند؛ اما به‌تازگی لیست بازیکنان شرکت‌کننده در رقابت‌های تنیس استرالیا از سوی فدراسیون تنیس این کشور منتشرشده است و نام جوکوویچ نیز در میان آن‌ها قرار دارد.

به‌ این‌ ترتیب به نظر می‌رسد جوکوویچ موافقت خود را برای دریافت این واکسن اعلام کرده است. این در حالی‌‌ است که تاکنون هیچ‌گونه اخباری از سوی این بازیکن مبنی بر دریافت واکسن منتشرنشده است؛ اما با توجه به قوانین جدید برای ورود به کشور استرالیا این احتمال می‌رود که او تا پیش از شروع رقابت‌ها که نزدیک به یک ماه دیگر در شهر ملبورن آغاز خواهد شد، مجبور به دریافت واکسن کرونا است. اولین مسابقه جوکو در سال ۲۰۲۲ در رقابت‌های جام ای تی پی خواهد بود که از یکم ژانویه سال جدید میلادی در شهر سیدنی با حضور۱۶ تیم برگزار می‌شود و جوکو به همراه تیم صربستان در این مسابقات حضور دارد. پیش‌ازاین در سال‌های گذشته در چنین تاریخی رقابت‌های تنیس دوحه در کشور قطر برگزار می‌شد که پس از همه‌گیری کرونا، این رقابت‌ها به تاریخ دیگری در ماه فوریه و پس از رقابت‌های تنیس استرالیا موکول شده است.

 

بیشتر از تنيس