تیم تنیس آلمان پس از ۱۴ سال به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام دیویس راه یافت

در نتیجه تصمیم فدراسیون جهانی تنیس برای تغییر زمان مسابقات، عده زیادی از بازیکنان صاحب‌نام در این رقابت‌ها حضور ندارند

JOE KLAMAR / AFP

مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های تنیس جام دیویس که به نوعی جام جهانی رشته تنیس به حساب می‌آید، در سه کشور مختلف اروپایی دنبال شد و در یکی از مهم‌ترین رقابت‌ها، تیم ملی تنیس آلمان مقابل تیم تنیس بریتانیا قرار گرفت و موفق شد دو بر یک به برتری دست یابد و پس از ۱۴ سال به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها راه پیدا کند.

تیم بریتانیا متشکل از دن اونس و کمرون نوری دیدارهای انفرادی را برگزار کرد. در نخستین دیدار، دن اونس موفق شد در یک بازی آسان، پیتر گویوفچک از آلمان را با نتایج ۶-۲ و ۶-۱ از پیش رو بردارد و کشورش را یک بر هیچ پیش اندازد؛ اما شکوفایی تیم آلمان از دومین مسابقه انفرادی آغاز شد و لنارد اشتروف آلمانی توانست در یک بازی دیدنی، کمرون نوری بریتانیایی را دو بر یک و با نتایج ۷-۶، ۳-۶ و ۶-۲ مغلوب کند و تکلیف تیم صعودکننده را به مسابقه دو نفره بکشاند.

بازی دو نفره دو تیم نیز با هیجان بسیار بالایی پیگیری شد و در نهایت تیم آلمان در مسابقه دو نفره هم موفق شد با حساب دو بر یک به برتری برسد و راهی دیدار نیمه‌نهایی شود.

شکست بریتانیا در ست پایانی بازی دو نفره در حالی رقم خورد که در تای‌برک، پنج بر هیچ پیش بودند و تنها گرفتن دو امتیاز دیگر می‌توانست آن‌ها را به نیمه‌نهایی رقابت‌ها برساند اما چنین نشد و در این مسابقه، شکست تلخی بر آن‌ها تحمیل شد.

باید یادآور شویم که در نتیجه تصمیم فدراسیون جهانی تنیس برای تغییر زمان مسابقات، عده زیادی از بازیکنان صاحب‌نام در این رقابت‌ها حضور ندارند.

دیگر تیم صعود کرده به دیدار نیمه‌نهایی تیم کرواسی بود که موفق شد در مقابل ایتالیا به برتری دو بر یک برسد و مارین چیلیچ کهنه‌کار این فرصت را خواهد داشت تا بار دیگر به دیدار پایانی رقابت‌ها راه یابد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نواک جوکوویچ، مرد شماره ۱ تنیس جهان که در این روزها شایعه حضور نداشتنش در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا به گوش می‌رسد، باید به همراه تیم صربستان در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های تنیس جام دیویس مقابل قزاقستان قرار بگیرد. تیم صربستان که در گروه ۶ مسابقات قرار دارد، به‌عنوان یکی از تیم‌های دوم برتر در این مسابقات به دور حذفی راه پیدا کرده است و در صورت برد مقابل قزاقستان، می‌باید در نیمه‌نهایی رقابت‌ها مقابل کرواسی قرار بگیرد.

آخرین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی نیز بین تیم تنیس روسیه که در این دوره از رقابت‌ها بسیار پرقدرت شرکت کرده است، و تیم سوئد برگزار خواهد شد. تیم تنیس روسیه در این دوره با تمامی بازیکنان صاحب‌نام خود از جمله مدودف، مرد شماره ۲، و روبلف، مرد شماره ۵ تنیس جهان، حاضر شده است و شانس اصلی قهرمانی این مسابقات به حساب می‌آید.

تیم تنیس روسیه در این مسابقات نیز همانند رقابت‌های المپیک توکیو با نام فدراسیون تنیس روسیه شرکت کرده است و در صورت پیروزی مقابل سوئد باید در دیدار نیمه‌نهایی به مصاف تنیس‌بازان آلمانی برود.

بیشتر از تنيس