درخت کریسمس لندن پژمرده است؛ نروژ درخت دیگری بفرستد

بریتانیایی‌ها این درخت کریسمس را با عبارت «شپش خورده» توصیف کردند

کاربران شبکه‌های اجتماعی درخت کریسمس میدان «ترافالگار» لندن را به باد سخره گرفتند - JUSTIN TALLIS / AFP

به‌دنبال تمسخر کاربران شبکه‌های اجتماعی از کیفیت درخت کریسمس امسال در میدان «ترافالگار» لندن، مقامات نروژ روز چهارشنبه احتمال ارسال یک درخت جدید به بریتانیا را موردبررسی قرار دادند. 

درخت کاج کریسمس نروژ که پس از عبور از دریای شمال، در مقصد، قدری کم‌حجم‌تر به‌نظر می‌رسید، مورد انتقاد قرار گرفت.

بریتانیایی‌های ناسپاس آن را با عبارت «شپش خورده» توصیف کرده و گفته‌اند نروژ احتمالا به‌خاطر اخراج «اوله گونار سولشایر» مربی تیم فوتبال «منچستریونایتد» از بریتانیا انتقام گرفته است.

نروژ همه‌ساله به سپاس کمک‌های بریتانیا در تلاش برای دفاع از این کشور در مقابل تهاجم آلمان نازی در جنگ جهانی دوم، یک درخت کریسمس به میدان ترافالگار لندن می‌فرستد.

روز چهارشنبه اعضای شورای شهر اسلو برای بحث پیرامون مسائل مربوط به بودجه و نیز این‌که آیا هزینه درخت دیگری را [برای لندن] تقبل کنند، گردهم آمدند.

این پیشنهاد از طرف «آن هابِث ریگ» نماینده حزب محافظه‌کار نروژ، ارائه‌شده است که می‌گوید اسلو در عوض ارسال یک درخت دیگر از نروژ که ممکن است به‌موقع برای عید کریسمس به لندن نرسد، هزینه قطع یک درخت کریسمس را در بریتانیا تقبل کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما شهردار اسلو گفته است در تایید این پیشنهاد رای نخواهد داد و تصویب این پیشنهاد بعید است. 

ماریان بورگن به برنامه «تودی» رادیو چهار بی‌بی‌سی گفت: «این [پیشنهاد] رای کافی نخواهد آورد. امکان ندارد در شورای شهر اکثریت آرا را بیاورد.»

خانم بورگن گفت که درخت کنونی [در میدان ترافالگار] «یک درخت دیسنی نیست، یک درخت پلاستیکی نیست» بلکه نوع درختی از یک جنگل طبیعی است که انتظار می‌رفته ظاهری ناهموار داشته باشد. 

او افزود که از بابت انتقاداتی که کاربران مهاجم در اینترنت کرده‌اند، ناراحت نشده است. او گفت: «این بحث هرازگاهی مطرح می‌شود چون مردم اهمیت می‌دهند.»

«تجربه من این است که مردم سنت‌ را دوست دارند... این نماد سپاس مردم اسلو و نروژ از حمایت بریتانیا در طول جنگ جهانی دوم است.»

خانم بورگن گفت که این درخت ۹۰ساله «هنگامی‌که آن را قطع کردیم، واقعا زیبا و عالی به‌نظر می‌رسید» اما ممکن است در جریان نقل ‌وانتقال آن [به بریتانیا] لطمه دیده باشد.

او افزود: «ما باید از ورای این درخت به نماد آن بنگریم. به دوستی، امید و به‌ویژه اکنون، فکر می‌کنم سنت‌ها بسیار مهم و در این اوقات ناامن اطمینان‌بخش‌اند.»

© The Independent

بیشتر از جهان