تعطیلی کریسمس و بیش از ۱۰ میلیون مسافر در ایالات متحده

بالاترین آمار سفر در دوران همه‌گیری کرونا در آمریکا ثبت شد

در ایالات متحده، فرودگاه‌ها در روز ۲۷ دسامبر، بیش از ۱.۲ میلیون مسافر داشته‌اند - ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP

مقامات بهداشت ایالات متحده، پیشتر هشدار داده بود مردم در روزهای تعطیلات در خانه بمانند. در روزهای قبل و بعد از کریسمس اما، بیش از ۱۰ میلیون نفر، از فرودگاه‌های ایالات متحده سفر کردند. در این دوران، مردم آمریکا از بالاترین آمار سفر در دوران همه‌گیری کرونا، عبور کردند و این موجب شد شمار بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌ها جهش پیدا کند.

طبق داده‌های سازمان امنیت ترابری آمریکا، فرودگاه‌ها در روز ۲۷ دسامبر بیش از ۱.۲ میلیون مسافر را رصد کرده‌اند. این بالاترین شمار مسافر طی یک روز، بعد از اعلام همه‌گیری کرونا در ماه مارس است. همچنین این ششمین روز در ۱۰ روز گذشته بود که بیش از یک میلیون نفر از طریق فرودگاه‌های ایالات متحده سفر کردند.

قبل از کریسمس، طی سه روز پیاپی از جمعه تا یکشنبه، شمار مسافران هوایی کریسمس از ۱ میلیون نفر در روز فراتر رفت و طی ۱۰ روز، بیش از ۱۰ میلیون مسافر رصد شدند.

روز قبل از کریسمس، بیش از ۱.۱ میلیون مسافر را در فرودگاه‌های ایالات متحده رصد کرده‌اند که تا قبل از آمار سفر روز یکشنبه، بالاترین میزان ابتلا در دوران همه‌گیری ویروس کرونا بود. در هفت روز قبل از روز کریسمس، یعنی روز ۲۵ دسامبر، بیش از هفت میلیون مسافر را در فرودگاه‌ها رصد کرده‌اند.

میزان سفر هوایی با هدف تجاری، به سهولت از آمار بالاترین سفر در دوران همه‌گیری یعنی از آمار روز شکرگزاری فراتر رفت.

مرکز مهار و پیشگیری بیماری‌ها از مردم آمریکا خواسته بود در ایام تعطیلات در خانه بمانند و به سفر نروند «زیرا بهترین راه برای حفاظت از خود و دیگران است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه مرکز مهار و پیشگیری بیماری‌ها تأکید شده است «در خانه ماندن، همراه با کسانی که با شما زندگی می‌کنند بهترین راه برای برگزاری جشن تعطیلات زمستانی است. سفر و دورهمی با اقوام و دوستانی که با شما زندگی نمی‌کنند احتمال ابتلا به کووید-۱۹ یا آنفولانزا یا شیوع آنها را افزایش می‌دهد.»

لیزا فاربستاین، سخنگوی روابط عمومی سازمان امنیت ترابری، با اعلام تازه‌ترین داده‌های مربوط به میزان مسافرت گفت: اگر می‌خواهید سفر کنید لطفاً ماسک بزنید.

مقامات رسمی سازمان بهداشت، نگرانند که افزایش سفر در تعطیلات، مانند بعد از روز شکرگزاری، به افزایش ابتلا و شمار بستری‌های روزانه در بیمارستان‌ها منجر شود. چند هفته‌ای است که میزان بستری‌شدن در بیمارستان، از ۱۱۰ هزار بیمار در روز فراتر رفته است.

دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس بیماری‌های واگیر آمریکا هشدار داده بود به علت آنکه خانواده‌ها در روز شکرگزاری، دورهمی برگزار کردند، «جهش پیاپی» میزان ابتلا حتمی است. طی یک ماه پس از این هشدار، میانگین شمار ابتلا به ۲۱۵ هزار نفر در روز رسید و میزان بستری‌شدن در بیمارستان و تلفات به رکورد جدیدی رسید.

کووید-۱۹ جان بیش از ۳۳۳ هزار آمریکایی را گرفته است و طبق اعلام دانشگاه جان هاپکینز، شمار مبتلایان قطعی در ایالات متحده به بیش از ۱۹ میلیون نفر رسیده است.

© The Independent

بیشتر از جهان