پیروزی ورزشکار افغان در بزرگ‌ترین مسابقات رزمی در هند

پیروزی عبدالعظیم بدخشی، با استقبال گسترده مردم در افغانستان مواجه شد

عبدالعظیم بدخشی، ورزشکار مبارزات آزاد افغانستان - عکس از صفحه رسمی عبدالعظیم بدخشی در فیسبوک

شنبه‌شب ۱۹ آذر، عبدالعظیم بدخشی، ورزشکار مبارزات آزاد افغانستان، مارسلو گواریلا ورزشکار برزیلی را در بزرگ‌ترین مسابقه هنرهای رزمی در هند شکست داد.

بدخشی در این مسابقه با پرچم ملی افغانستان وارد قفس مبارزه شد و پس از پیروزی اعلام کرد، این پیروزی را به مردم افغانستان تقدیم می‌کند.

آقای بدخشی با شکست دادن مارسلو گوریلا، ورزشکار برزیلی، ۱۲ برد را در کارنامه‌ مبارزات جهانی‌ به نام خود ثبت کرد. گواریلا  ۱۶ برد در مبارزات جهانی به نام خود دارد و از او به‌عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای و قدرتمند یاد می‌شود.

عبدالعظیم بدخشی، پیش از آغاز این مسابقه گفته بود، تلاش می‌کند تا حریف‌ برزیلی‌اش را شکست دهد و پیروز میدان شود تا بتواند به مردم افغانستان در این روزهای دشوار لبخند هدیه کند. پیروزی بزرگ بدخشی با استقبال گسترده مردم افغانستان مواجه گردید و هزاران نفر با انتشار عکس او در فضای مجازی، ابراز خوشحالی کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازمحمد مبارز، رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی افغانستان که در کابل به‌سر می‌برد، پیروزی عبدالعظیم بدخشی را تبریک گفت و تاکید کرد که در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد ورزشکاران افغان در افغانستان حضور دارند. مبارز با ابراز نگرانی از وخیم شدن اوضاع در افغانستان گفت: ورزشکاران تلاش می‌کنند به فعالیت‌شان ادامه دهند.

آقای مبارز گفت: «برای اینکه بتوانیم در مسابقات جهانی شرکت کنیم چندین بار با رئیس تربیت‌بدنی افغانستان تماس گرفتم، اما نتوانست مشکل ما را حل کند. این وضعیت برای تمام ورزشکاران و قهرمانان ما خیلی‌ نگران‌کننده است.»

قابل‌ذکر است که عبدالله عبدالله، رئیس پیشین شورای مصالحه ملی افغانستان و تعدادی دیگر از چهره‌های سیاسی و فرهنگی، پیروزی عبدالعظیم بدخشی را با انتشار پیام‌هایی تبریک گفتند و این پیروزی را در وضعیتی که مردم افغانستان روزهای دشواری را سپری می‌کنند، یک رویداد نیک و خجسته دانستند.

مسابقه ورزش‌های رزمی که در آن عبدالعظیم بدخشانی در مقابل حریف برزیلی‌اش پیروز شد، به میزبانی باشگاه ورزشی شب نبرد ماتریکس (Matrix Fight Night) دیروز جمعه ۱۹ آذر در هند آغاز شد. این هفتمین دور از بزرگ‌ترین مسابقات رزمی در هند است که این باشگاه برگزار می‌کند.

بیشتر از ورزش