حمله «افراد ناشناس» به گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی

 گوهر عشقی روز پنجشنبه، هجدهم آذر، در مسیر رفتن سر مزار فرزندش، هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت

گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، کارگر و وبلاگ‌نویس ایرانی- AlinejadMasih/Twitter

بنیاد ستار بهشتی روز جمعه در حساب کاربری خود در اینستاگرام، از حمله به گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، کارگر و وبلاگ‌نویس ایرانی که سال ۹۱ حین بازداشت نزد پلیس جمهوری اسلامی ایران جان باخت، خبر داد.

به نوشته این بنیاد، گوهر عشقی روز پنجشنبه، هجدهم آذر، در مسیر رفتن سر مزار فرزندش، هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت و از ناحیه سر و صورت مجروح شد.

در ادامه خبر آمده است که این حادثه در ساعت ۱۱ صبح رخ داده است و پس از پرت شدن گوهر عشقی بر زمین، رهگذران او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک شاهد عینی به خبرنگار بنیاد ستار بهشتی گفت: «من داخل مغازه بودم که صدای فریاد و کمک‌خواهی مردم بلند شد. وقتی نزدیک جمعیت رسیدم، دیدم مادر ستار خونین بر زمین افتاده است.»

بر اساس این گزارش، گوهر عشقی در راه رفتن به امامزاده بوده که یک‌ موتورسیکلت با دو سرنشین از پشت به او نزدیک شده و سپس یکی از آن‌ها پیاده شده و گوهر عشقی را به سمت جلو هل داده است.

خانم عشقی پس از این حمله، روی میلگردهای کنار خیابان افتاده و لحظاتی از هوش رفته است. سپس مردم او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند. او پس از معاینات سطحی و ابتدایی مرخص شده است.

گوهر عشقی که پس از مرگ فرزندش به یکی از چهره‌های سرشناس منتقد جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است، دوازدهم آبان ۱۴۰۰، هم‌زمان با سالگرد درگذشت ستار، همراه دختر و دامادش، بازداشت شد. آن‌ها دو روز بعد آزاد شدند و خانم عشقی رسما اعلام کرد که با توجه به تهدیدهای اخیر علیه او و خانواده‌اش، مسئولیت هرگونه اتفاقی برای خانواده ستار بهشتی ‌به عهده حاکمیت و ماموران امنیتی است.