خوب و بد برای پی‌اس‌جی در یک روز: راموس بازگشت، نیمار مصدوم شد

مسی در این مسابقه در دادن پاس گل هت‌تریک کرد و موفق شد سیصدوهجدهمین پاس گل در دوران ورزشی خود را به ثبت برساند

راموس توانست بعد از غیبتی چهار ماهه اولین بازی خود را برای این باشگاه فرانسوی انجام دهد - Jeff PACHOUD / AFP

هفته پانزدهم لیگ۱ فرانسه با پیروزی سه بر یک تیم فوتبال پاری‌ سن‌ژرمن در خارج از خانه مقابل سنت‌اتین رقم خورد.

خبر خوب برای هواداران تیم فوتبال پی‌اس‌جی حضور راموس، مدافع ارزشمند تازه خریداری شده در ترکیب این تیم بود که درنهایت توانست بعد از غیبتی چهار ماهه اولین بازی خود را برای این باشگاه فرانسوی انجام دهد. راموس پس از پیوستن به پی‌اس‌جی به دلیل آسیب‌دیدگی نتوانسته بود در مسابقات شرکت کند و مصدومیت طولانی‌مدت او شایعاتی مبنی بر فسخ قراردادش از طرف باشگاه را نیز سر زبان‌ها انداخته بود.

راموس آخرین بار در نیمه‌نهایی رقابت‌ها لیگ قهرمانان فصل گذشته در ترکیب رئال مادرید دیده شد و پس از آن، اولین بار در بازی پی‌اس‌جی مقابل منچسترسیتی در لیگ قهرمانان، روی نیمکت ذخیره‌ها نشست اما با صلاحدید پوچتینو به کار گرفته نشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پی‌اس‌جی در بازی مقابل سنت اتین کار خود را تهاجمی آغاز کرد و از همان ابتدا، توپ و میدان را در اختیار داشت اما امباپه موقعیت‌های گلزنی را یک به یک از دست داد تا سرانجام تیم میزبان روی اشتباه مدافعان پی‌اس‌جی به گل برسد.

با این حال، حملات پی‌اس‌جی پس از دریافت گل هم ادامه داشت و اخراج مدافع تیم فوتبال سنت اتین این موقعیت را در اختیار مسی قرار داد تا با یک پاس زیبا، مارکینیوش را در موقعیت گلزنی قرار دهد و او در انتهای نیمه نخست، گل تساوی را در دروازه میزبان نشاند.

نیمه دوم هم با حملات پی‌اس‌جی ادامه پیدا کرد اما دفاع مطلق سنت اتین به آن‌ها اجازه کار نمی‌داد تا اینکه با آمدن دی‌ماریا به میدان، همکاری آرژانتینی‌های پی‌اس‌جی نتیجه داد و این بار او بود که توانست روی پاس مسی در دقیقه ۷۹، دروازه میزبان را باز کند؛ اما در دقیقه ۸۸، شیرینی برد مسابقه به تلخی مبدل شد و نیمار، ستاره برزیلی تیم، از ناحیه مچ پای چپ به‌شدت آسیب‌ دید و با چشمانی گریان روی برانکارد زمین مسابقه را ترک کرد. گفته می‌شود آسیب‌دیدگی این ستاره برزیلی نسبتا شدید است و او تا ۷ هفته نمی‌تواند در میدان‌ها حضور داشته باشد.

پی‌اس‌جی در دقایق پایانی مسابقه، روی پاس‌های طلایی مسی باز به گل رسید و مارکینیوش دومین گل خود را در دقیقه ۹۱ برای پی‌اس‌جی به ثمر رساند و برد سه بر یک پاری‌ سن‌ژرمن رقم خورد.

مسی در این مسابقه در دادن پاس گل هت‌تریک کرد و موفق شد سیصد و هجدهمین پاس گل در دوران ورزشی خود را به ثبت برساند. او تنها بازیکنی است که در ۱۴ فصل حداقل ۱۵ پاس گل ارسال کرده و یکی از کاندیداهای اصلی توپ طلای سال ۲۰۲۱ است.

پی‌اس‌جی با کسب این پیروزی به یکه‌تازی خود در لیگ ۱ فرانسه ادامه داد و با کسب ۴۰ امتیاز و اختلافی ۱۲ امتیازی با تیم دوم جدول یعنی رن، در مکان نخست جدول باقی ماند. 

بیشتر از فوتبال