زهره کودایی: با قلبی شکسته از هوادارانم تشکر می‌کنم

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان ایران در اینستاگرام به حواشی اخیر و شکایت اردنی‌ها واکنش نشان داد

 زهره کودایی در جریان بازی ایران و اردن، با مهار دو ضربه پنالتی، تاریخ‌ساز شد‌ـ عکس از انتخاب

زهره کودایی، دروازه‌بان تیم فوتبال زنان ذوب‌آهن اصفهان و عضو تیم ملی فوتبال زنان ایران، در روز تولدش پستی اینستاگرامی منتشر کرد و نوشت: «امیدوارم فرزند شایسته‌ای برای وطنم ایران باشم تا با افتخار‌آفرینی‌های زیاد برای بالا نگه داشتن پرچم کشورم، دل شما هواداران فوتبال بانوان را شاد کنم.»

او که در رسانه‌های اجتماعی فعالیت چندانی ندارد، در نوشته اخیرش خود را «فرزند کوچک ایران» دانسته است: «من زهره کودایی، دختر ایران‌زمین، با جان و دلم و قلبی شکسته، از همه شما عزیزان چه در داخل کشور و چه خارج از کشور که در روزهای سخت همراهم بودید، کمال تشکر را دارم.»

کودایی که متولد ۱۳۶۸ در باغ‌ملک خوزستان و اصالتا بختیاری است، در مسابقات انتخابی فوتبال جام ملت‌های زنان آسیا ۲۰۲۲ خوش درخشید و در جریان بازی ایران و اردن، با مهار دو ضربه پنالتی، تاریخ‌ساز شد و تیم ملی فوتبال زنان ایران توانست تیم اردن را در ضربات پنالتی با نتیجه ۴-۲ شکست دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیروزی تیم فوتبال زنان ایران با وجود امکانات کم و انواع محدودیت‌ها، بازتابی گسترده پیدا کرد. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره صعود تیم ملی زنان ایران به جام ملت‌های آسیا و درخشش دروازه‌بان این تیم نوشت: «زهره کودایی برای ایران قهرمان بود. او دو پنالتی را مهار کرد تا نتیجه‌ای تاریخی برای فوتبال زنان ایران به دست آورد.» اما پس از این موفقیت، فدراسیون فوتبال اردن در اقدامی عجیب، تحقیق کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره جنسیت زهره کودایی را خواستار شد؛ هرچند واکنش‌ گسترده اعضای تیم ملی و هواداران فوتبال زنان ایران به این اقدام فدراسیون اردن سبب شد آن‌ها بیانیه دیگری با لحنی ملایم‌تر منتشر کنند.

در این بیانیه آمده است: «فدراسیون فوتبال اردن هنوز در مورد نتایج درخواست تحقیقات پاسخی رسمی از ای‌اف‌سی دریافت نکرده است. فدراسیون به حریم خصوصی همه افراد احترام می‌گذارد. به منظور حفظ اسرار، حریم خصوصی و پرهیز از افترا و بر خلاف آنچه برخی رسانه‌ها منتشر کردند، فدراسیون اردن نام بازیکن یا حتی پُست او را اعلام نکرده است.»

با این حال، زهره هراتیان، رئیس مرکز پزشکی فوتبال ایران، و غلامرضا رفیعی، مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال، اعلام کرده‌اند که فدراسیون با شکایت از اقدام اردن، به دنبال اعاده حیثیت است.

بیشتر از ورزش