موسیقی و هلیکوپترسواری در جشنواره زمستانی طنطورا

تنوع فیزیکی و فرهنگی العُلا الهام‌بخش این جشنواره هنری خواهد بود

در ماه دسامبر منطقه العلا در عربستان جشنواره‌ «زمستان در طنطورا» را در پیش خواهد داشت؛ برنامه‌ای چهارماهه که از سه‌شنبه ۲۱ دسامبر تا یکشنبه ۲۷ مارس برگزار خواهد شد.

جشنواره زمستانی طنطورا در منطقه‌ای تاریخی از عربستان سعودی برگزار می‌شود که قدمت آن به بیش از ۲۰۰۰ سال می‌رسد. منطقه العلا در عربستان سعودی برای دومین بار میزبان جشنواره زمستانی طنطورا خواهد بود.

برنامه چهارماهه شامل ده‌ها رویداد هنری تفریحی از ۲۱ دسامبر تا ۲۷ مارس برگزار می‌شود از جمله فهرست متنوعی از موسیقی، هنر، مد، غذا و سلامت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این جشنواره در منطقه تاریخی العلا که قدمت آن به بیش از ۲۰۰۰ سال پیش می‌رسد و پایتخت سابق پادشاهی باستانی عربی لحیان بوده، با هدف ارائه تجربه‌ای همه‌جانبه با چهار فستیوال برگزیده در چشم‌اندازی خیره‌کننده برگزار می‌شود.

جزییات بیشتر بعداً اعلام می‌شود اما پنج مورد وجود دارد که باید در طول فصل منتظر آن‌ها باشیم.

۱. جشنواره زمستان در طنطورا (سه‌شنبه ۲۱ دسامبر تا شنبه ۱۲ فوریه)

این فستیوال محبوب فصلی با کنسرت، نمایشگاه و مسابقات اسب‌دوانی به همراه خواهد بود.

برنامه این جشنواره قرار است با اجرای پنج ستاره منطقه‌ای و سه هنرمند بین‌المللی که نام آن‌ها به‌زودی اعلام می‌شود برگزار شود. این رویداد با یک کنسرت موسیقی کلاسیک زیر نور شمع در سالن پرزرق‌وبرق Maraya در سایت باستان‌شناسی الحجرا آغاز خواهد شد.

همچنین در این برنامه مجموعه‌ای از رویدادهای سوارکاری و چوگان در صحرای العلا و رویداد مد کوتور اسب‌ها (Ikmah Fashion Calvary) برگزار می‌شود.

محصولات منطقه نیز با جشنواره مرکبات مورد توجه قرار خواهند گرفت و ایوان «رصد حرة» برای تماشای مناظر خیره‌کننده طلوع و غروب آفتاب در العلا از بالای کوه «حرة العوید» باز خواهد بود. کارگاه‌های باستان‌شناسی و نمایشگاه‌های فرهنگی نیز در مکان‌های باستانی مختلف و در شهر قدیمی العلا دایر خواهند بود.

۲. هنرهای العلا (یکشنبه ۱۳ فوریه تا شنبه ۲۶ فوریه)

تنوع فیزیکی و فرهنگی العلا الهام‌بخش این جشنواره هنری خواهد بود.

صنعت رو به رشد سینمای عربستان سعودی با نمایش فیلم‌های خانه هنری محلی سینما ال هاوس به نمایش گذاشته می‌شود و مکان‌هایی مانند الجدیدیه و اواسیس مرکزی برای فعالیت‌های فرهنگی در طول جشنواره دایر خواهند بود.

۳. آسمان‌ العلا (یکشنبه ۲۷ فوریه تا شنبه ۱۲ مارس)

برای درک واقعی مناظر شگفت‌انگیز العلا، باید به آسمان‌ آن سفر کنید. «آسمان‌های العلا» به ترتیب از طریق بالون و هلیکوپتر سواری، منظره‌ای با زاویه دید پرندگان را از مکان‌های باستانی الحجر و اشکال صخره‌ای «دره‌های مداخیل» در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

یکی دیگر از تجربه‌های فراموش‌نشدنی را می‌توان با نمایشگاه صور فلکی، یک رویداد مدرن رصد ستارگان همراه با استفاده از فناوری پیشرفته و موسیقی، داشت.

۴. فستیوال سلامت العلا (پنجشنبه ۱۷ مارس تا یکشنبه ۲۷ مارس)

سایت اواسیس در العلا خانه‌ای برای سلامتی از طریق تناسب اندام و هنر خواهد بود.

اقامتگاه «پنج حس» کلاس‌های یوگا، مدیتیشن و ذهن‌آگاهی را در طول ۱۰ روز برگزار می‌کند و می‌توان تجربه‌ای جسمانی‌تر را از طریق پیاده‌روی گروهی در مسیر Eco Trail العلا تجربه کرد.

کسانی که به دنبال لحظه‌ای تامل هستند، باید از «باغ لحظات»، یک پناهگاه آرام و تأسیسات هنری که فضا، نور و صدا را در هم می‌آمیزد، بازدید کنند.

۵. غذا و آشپزی

از مسیرهای پیاده‌روی لذت برده و با وعده‌های غذایی تهیه شده توسط سرآشپزهای دارنده ستاره میشلن از خود پذیرایی کنید. علاوه بر برنامه اصلی رویدادها، زمستان در طنطورا برنامه‌های دیگری را نیز در طول جشنواره برگزار می‌کند.

یک مسیر دوچرخه‌سواری جدید که از چشم‌اندازی دیدنی عبور می‌کند، علاوه بر مسیرهای پیاده‌روی در مداخیل ساخته شده است.

علاقه‌مندان به غذا نیز گزینه‌هایی از غذاهای محلی و خوراکی‌های هوس‌انگیز با رستوران‌های مختلف از جمله Maraya Social، رستورانی روی بام که توسط سرآشپز بریتانیایی دارنده ستاره میشلن، جیسون آترتون، اداره می‌شود، پیش رو خواهند داشت.

بیشتر از سفر