جشنواره ریاض و طنطورا؛ دورخیز عربستان برای رونق گردشگری زمستانی

رویداد «موسم ریاض» در منطقه‌ای به وسعت ۵٫۴ میلیون مترمربع و در ۱۴ منطقه نمادین برگزار خواهد شد

عربستان سعودی قصد دارد تا برگزاری دو برنامه گسترده در ریاض و طنطورا، رونق را به بازار گردشگری این کشور برگرداند.

به‌تازگی جزئیات جشنواره‌ پنج‌ماهه‌ سرگرمی و فرهنگی در ریاض عربستان اعلام شد تا گردشگران با بهره‌گیری از آب‌وهوای مساعد پاییزی و زمستانی در عربستان برای چند ماه پیش رو برنامه‌ریزی کنند.

رویدادهای سرگرم‌کننده‌ای از ۲۰ اکتبر در عربستان به میزبانی شهر ریاض آغاز می‌شود و تا مارس ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت، روز دوشنبه جزئیات این جشنواره توسط مقامات اعلام شد.

این جشنواره‌ پنج‌ماهه بیش از ۷۰۰۰ رویداد شامل همه‌چیز هست؛ از موسیقی، هنر و تئاتر گرفته تا غذا و رویدادهای ورزشی.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترکی آل شیخ، رئیس این جشنواره «موسم ریاض» گفت که این رویداد با یک برنامه‌ی گسترده که همه‌چیز از موسیقی، هنر و تئاتر گرفته تا غذا و رویدادهای ورزشی را پوشش می‌دهد، «جهان را خیره خواهد کرد.»

دوستداران موسیقی می‌توانند از اجرای ۷۰ هنرمند منطقه‌ای و شش گروه بین‌المللی لذت ببرند.

همچنین ۱۸ نمایش عربی علاوه بر شش نمایش خارجی نیز روی صحنه خواهند رفت.

الشیخ همچنین اعلام کرد که یک رویداد کُشتی بخشی از فصل ریاض خواهد بود.

درحالی‌که او نامی از این نمایش نبرد، اما قبلاً اعلام‌شده بود که Crown Jewel، رویداد دیدنی کُشتی WWE روز یکشنبه ۳۱ اکتبر در ورزشگاه بین‌المللی ملک فهد ریاض برگزار خواهد شد.

همچنین برگزاری چندین مسابقه فوتبال نیز در این جشنواره در نظر گرفته‌شده است. برای برگزاری برنامه آشپزی ۲۰۰ رستوران و ۷۰ کافه قرار است در جشنواره شرکت کنند.

پیش‌تر در میانه تابستان مشخص شد که رویداد «موسم ریاض» در منطقه‌ای به وسعت ۵٫۴ میلیون مترمربع و در ۱۴ منطقه نمادین برگزار خواهد شد.

یک تورنمنت فوتبال هم جزئی از برنامه است که در آن تیم پرستاره‌ پاری‌سن ژرمن در کنار باشگاه‌های محلی الهلال و النصر حضور خواهد داشت.

تعدادی از بازیکنان مشهور پاری سن ژرمن در کمپین تبلیغاتی موسم ریاض حضور دارند، از جمله لیونل مسی فوق ستاره‌ی آرژانتینی، نیمار برزیلی و کیلیان امباپه ستاره‌ تیم ملی فرانسه.

در طنطورا زمستان در راه است

در ماه دسامبر منطقه العلا در عربستان جشنواره‌ی «زمستان در طنطورا» را در پیش خواهد داشت؛ برنامه‌ای از رویدادهای چهارماهه که از سه‌شنبه ۲۱ دسامبر تا یکشنبه ۲۷ مارس برگزار خواهد شد.

این رویدادها شامل موسیقی، هنر، مد، غذا و رفاه و تندرستی می‌شوند و همچنین کنسرت، بالن‌سواری، پیاده‌روی و جشنواره مرکبات خواهند بود.

دوستداران غذا همچنین می‌توانند با حضور گسترده‌ رستوران‌های مختلف ازجمله مارایا سوشال، رستورانی روی پشت‌بام با سرآشپز بریتانیایی جیسون آترتون، از غذاهای دلپذیر محلی و دیگر غذاهای لذیذ لذت ببرند.

مقامات برگزارکننده هر دو رویداد موسم ریاض و زمستان در طنطورا عنوان کرده‌اند که کلیه گردهمایی‌ها با رعایت کامل اقدامات بهداشتی ارائه‌شده توسط مقامات برگزار خواهند شد.

بیشتر از سفر